نگرانی از افزایش قاچاق انسان در مرز ماکو

فرمانده‌ هنگ مرزی ماکو گفت: قاچاق انسان در این منطقه مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 155 درصد افزایش داشته است.

فرمانده‌ هنگ مرزی ماکو گفت: قاچاق انسان در این منطقه مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 155 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد عبدالعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضلات مرزهای این منطقه، قاچاق انسان به کشورهای همسایه است.

وی یادآور شد: مرزبانان هنگ مرزی در راستای وظایف محوله برای انسداد و جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور به صورت شبانه‌روزی به پاسداری از مرزهای کشور مشغول هستند.

عبدالعلی‌زاده از کشف بیش از 63 هزار و 200 عدد انواع تجهیزات پزشکی و دارو در شهرستان خبر داد و افزود: مأموران هنگ مرزی در مدت 40 روز از آغاز سال جاری موفق به کشف ارز خارجی 32 هزار و 600 دلار، 4700 پاکت انواع سیگارت خارجی و 63 هزار و 200 قلم انواع تجهیزات پزشکی و دارو و 13 قبضه تفنگ بادی و گازی شدند.

وی ادامه داد: در این رابطه 54 نفر متهم، دستگیر و 44 دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع شده است. ارزش ریالی این مقدار کشفیات 4میلیارد ریال گزارش شده است.

فرمانده هنگ مرزی ماکو، مبارزه با قاچاق کالا را ضامن امنیت و توسعه اقتصاد ملی کشور دانست و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر انداخته و ضربه مهمی به رشد اقتصادی وارد می‌کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 94021407756
  • خبرنگار :