رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

مدیریت ظرفیت مردمی راهگشای بسیاری از مشکلات است

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مدیریت ظرفیت عظیم مردمی راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشور است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مدیریت ظرفیت عظیم مردمی راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، سردار محمدرضا نقدی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی و ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: نباید ظرفیت عظیم مردمی دست کم گرفته شود. باید توجه داشت که این ظرفیت فقط به ثروتمندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی محدود نمی‌شود، بلکه جامعه هدف همه اقشار جامعه است.

وی اظهار کرد: نقش آفرینی مردم را می توان در جامعه بزرگ بسیج تعریف کرد، همان طور که در این استان هزار بسیجی در روز بی‌مزد کار می‌کنند.

نقدی با اشاره به اهمیت هنر مدیریتی در استفاده از ظرفیت مردمی برای سازندگی کشور تصریح کرد: گروه های جهادی یکی از عرصه‌هایی است که می‌توان ظرفیت مردمی را وارد میدان کار کرد، البته این امر نیز نیاز به نظارت فنی دارد.

وی به مشکلات کنونی کشور از جمله بحث آلودگی هوا و وجود ریزگردها اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز می‌توان در راستای درختکاری و ایجاد فضای سبز از نیروهای مردمی و جهادی استفاده کرد؛ چراکه اصلی‌ترین هزینه این کار نیروی انسانی است.

نقدی با بیان اینکه در نوروز امسال 450 گروه جهادی به مناطق دور دست فرستاده شدند افزود: این گروه ها به مناطقی که فاصله زیادی از شهر و دیار خود داشتند فرستاده شدند و در روستاها مشغول به فعالیت شدند.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت که در کشور سرمایه، مواد اولیه، نیروی کار و دانش کافی وجود دارد. اکنون بازار 400 میلیون نفری غیرقابل تحریم داریم و همه عناصر برای تولید وجود دارد و تنها نیاز به هنر مدیریتی است.

نقدی با تاکید بر ضرورت توسعه تولیدات خانگی و صنایع کوچک افزود: بخش اعظمی از ارکان اقتصادی دنیا را واحدهای کوچک تولیدی تشکیل می‌دهند که در این راستا می‌طلبد با فرهنگ سازی صحیح، مردم را به تولید علاقه مند کرد.

وی گفت: در سال گذشته 100 هزار شغل و 50 هزار واحد تولیدی با هزینه‌های خود مردم در کشور توسط بسیج ایجاد شد.

نقدی با اشاره به مشکلات باغداران و کشاورزان استان در زمینه فروش محصولات خود، تصریح کرد: سالانه حدود 30 درصد از هلوی تولید استان ضایع می شود، در حالی که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و با خشک کردن یا تبدیل آن به لواشک از هدر رفت آن جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر ضرورت علمی کردن کشاورزی و استفاده از نیروی بسیج در این راستا، افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که میزان تولیدات باغی کشور از متوسط برداشت کشاورزان نمونه بین 3 تا 18 برابر کمتر است که علت آن عدم آگاهی باغداران از روش‌های تولید کارشناسی و علمی محصولات است.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی بسیار نقش‌آفرین هستند؛ چرا که این بخش در راستای استاندارد سازی، برندسازی و صادرات می‌توانند تولیدکنندگان را حمایت کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94021006136
  • خبرنگار :