در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ونزوئلا

ظریف: هماهنگی میان ایران و ونزوئلا برای حفظ ثبات بازار نفت امری مهم است

محمدجواد ظریف، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به همراه دلسی رودریگز همتای ونزوئلایی‌اش بعد از دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه در جمع خبرنگاران حضور پیدا کردند و به تشریح نتایج مذاکرات خود پرداختند.

محمدجواد ظریف، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به همراه دلسی رودریگز همتای ونزوئلایی‌اش بعد از دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه در جمع خبرنگاران حضور پیدا کردند و به تشریح نتایج مذاکرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا با اشاره به روابط ایران و ونزوئلا، گفت: روابط دو کشور ایران و ونزوئلا بسیار عمیق، گسترده و مبتنی بر دیدگاه‌ها، منافع و مواضع مشترک بین دو کشور است.

ظریف با بیان اینکه امروز با وزیر خارجه ونزوئلا صحبت‌های خوبی در ارتباط با حوزه‌های دوجانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای داشتیم، اظهار کرد: در مورد همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل اقتصادی، رایزنی‌های سیاسی و سایر همکاری‌ها نیز گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عضویت ونزوئلا به عنوان یک عضو غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اظهار کرد: خوشحال هستیم که ایران و ونزوئلا دارای دیدگاه‌های مشابه در مخالفت استفاده از زور، توسل به زور و اعمال سیاست‌های زورمدارانه اقتصادی از جمله تحریم‌ها هستند.

وی همچنین با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا مبنی بر معرفی ونزوئلا به عنوان یک تهدید، اظهار کرد: همان‌طور که استقامت ملت ایران در برابر تهدیدهای خارجی منجر به شکست این تهدیدات و اقدام شد استقامت مردم ونزوئلا نیز در برابر تهدیدات خارجی منجر به شکست این اقدامات خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر وزیر نفت ونزوئلا به همراه وزیر خارجه‌شان به ایران، اظهار کرد: در این دیدار در مورد ضرورت همکاری دو کشور در موضوع نفت، سیاست‌های نفتی و حضور فعال در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی در این زمینه صحبت کردیم.

ظریف با اشاره به دیدار وزرای نفت و خارجه ونزوئلا با بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان، گفت: هماهنگی میان ایران و ونزوئلا و سایر کشورهای عضو اوپک برای حفظ ثبات بازار نفت امری مهم است.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشاره به اینکه ونزوئلا بعد از ایران ریاست جنبش غیرمتعهدها را بر عهده خواهد گرفت، تاکید کرد: همکاری و گفت‌وگوها میان دو کشور ایران و ونزوئلا در جهت منافع مشترک دو کشور از ثبات و امنیت بین‌المللی به نفع همه خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94013112840
  • خبرنگار : 71038