یک مسئول:

72 درصد از خانه‌های‌ روستایی کم‌دوام هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: 28 درصد از مسکن‌های روستایی بازسازی شده و با بکارگیری مصالح مرغوب در زیرسازی با دوام شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: 28 درصد از مسکن‌های روستایی بازسازی شده و با بکارگیری مصالح مرغوب در زیرسازی با دوام شدند.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سید رضا موسوی‌نیا امروز 10 فروردین ماه در نشست خبری که در محل بنیاد مسکن خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری پروژه‌های مختلفی در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با عملکرد دو برنامه توسعه چهارم و پنجم در طی هشت سال گذشته از سال 85 تا پایان 93، درصد برخورداری از مسکن‌های بادوام روستایی در استان از 4.6 به 28 درصد افزایش یافته است، اما متاسفانه هنوز 72 درصد از مسکن‌ها که تعداد آن‌ها بالغ بر 300 هزار واحد است، کم دوام و بی‌دوام هستند.

وی عنوان کرد: پروژه‌های ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و روستاییان با کمک سازمان‌های بنیاد مسکن،‌ بهزیستی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیریه مسکن‌سازان و سازمان وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، به وضعیت مسکن روستاییان و اقشار کم درآمد توجه ویژه‌ای شده و تاکنون حدود 125 هزار واحد مسکن در روستاهای خراسان رضوی ساخته شده است.

موسوی‌نیا عنوان کرد: در انتهای سال گذشته 15 هزار و 800 واحد تسهیلات 15 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد به استان ابلاغ شده که با همکاری بانک‌ها و فرمانداری‌ها در سال جاری به مردم پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: صد هزار و 36 واحد مسکن با مساحتی بالغ بر 8 میلیون متر مربع در روستاهای خراسان رضوی طی هشت سال گذشته با کمک مردم و مسئولین احداث شده است.

موسوی‌نیا اظهار کرد: در قالب این طرح در کشور 8 هزار و 764 خانوار وجود دارند که از این میزان 6 هزار و 77 خانوار در شهرها و 2 هزار و 686 خانوار در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه خانواده‌هایی که حداقل دو معلول دارند توسط بهزیستی شناسایی می‌شوند، گفت: در خراسان 741 خانوار با حداقل 2 عضو معلول وجود دارد که تعداد 353 خانوار آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 103 خانوار در شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر و 285 خانوار در روستاها زندگی می‌کنند که قرار است برای این خانوارها مسکن در نظر گرفته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از اهداف بنیاد مسکن تهیه سرپناهی برای اقشار متوسط است که ساخت تعداد 4500 واحد در مشهد در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص چگونگی پرداخت هزینه واحدها گفت: یک چهارم در ابتدا و دو چهارم آن‌را در طول کار از متقاضی دریافت می‌کنیم و یک چهارم نهایی به صورت وام به متقاضیان داده می‌شود.

موسوی نیا ادامه داد: در سطح مشهد قیمت‌ها به ازای هر متر مربع از یک میلیون تومان تا 2.5 میلیون تومان خواهد بود. این میزان در شهرستان‌ها از 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان متغیر است.

وی با اشاره به هدف بنیاد برای ساخت مسکن و ایجاد اشتغال تصریح کرد: تا کنون 1200 واحد واگذار شده، 1018 واحد آماده تحویل، 1130 واحد در حال ساخت و 1082 واحد آغاز به کار کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طرح هادی به جهت حفظ کاربری اراضی، ساماندهی بافت مسکن و برخورداری جمعیت از فضاهای خدماتی در 94 درصد از روستاهای استان به عنوان سند توسعه روستا اجرا شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94011905987
  • خبرنگار :