شرکت سونی سرویس بازیهای آنلاین موسوم به "آنلایو" را رسما خریداری کرده تا این سرویس رقیب پلی استیشن را پس از در اختیار گرفتن تعطیل کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سرویس بازیهای "آنلایو" 30 آوریل تعطیل خواهد شد.
بر این اساس آندسته از مشترکان آنلایو که پس از تاریخ 28 ماری حساب کاربری خود را شارژ کرده یا حساب جدیدی خریداری کرده اند، پول خود را پس خواهند گرفت.
این دومین بار است که سرویس آنلایو تعطیل میشود. در سال 2012 این شرکت تحت یک سازماندهی مجدد قرار گرفت و پس از آنکه استیو پرلمان موسس این سرویس نتوانست سرمایه لازم را جمع کند به طور ناگهانی بیشتر کارکنان خود را اخراج کرد.
مشکلات آنلایو در سال 2012 درست پس از آن بروز کرد که سونی شرکت "گایکای" رقیب اصلی خود را خریداری کرد و فن آوری این شرکت برای تقویت سرویس آنلاین پلی استیشن صرف شد.
اگرچه اعلام خرید و تعطیلی آنلایو توسط سونی ممکن اینطور به نظر برسد که سونی صرفا در فکر حذف رقبای خود است اما همچنین به شکل دیگری میتوان به این موضوع نگریست و آن اینست که سونی با نیم نگاهی به آینده در حال تقویت سیستم بازیهای آنلاین است.
آنلایو مشتری زیادی نداشت ولی فن آوری آن جلوتر از زمان کنونی بود. خرید آنلایو توسط سونی تمام اختراعات آن را در اختیار سونی قرار میدهد و مانع میشود که مایکروسافت، اپل یا هر رقیب دیگری از آنها برای ایجاد یک سرویس آنلاین رقیب برای پلی استیشن آنلاین استفاده کنند.
فیلیپ روزنبرگ، نایب رئیس بخش پلی استیشن سونی گفت: این خرید استراتژیک فرصتهای بزرگی را برای مشترکان ما ایجاد میکند و یک سری اختراعات عالی در زمینه بازیهای آنلاین را در اختیار سونی میگذارد. این یک مورد دیگر برای اثبات تعهد ما برای تغییر تجربه کاربران در دنیای پلی استیشن است.
سرویس آنلاین پلی استیشن سونی در حال حاضر وضعیت چندان خوبی ندارد. قیمتها چندان مناسبت نیست، انتخاب نرم افزار محدود است و بازیهای پیشنهادی بازیهای کلاسیک محبوب بین بیشتر طرفداران پلی استیشن نیستند.
سونی تنها شرکتی نیست که بدنبال توسعه سرویس بازیهای آنلاین هستند. شرکت انویدیا در ماههای گذشته تلاش زیادی را صرف فن آوری بازی آنلاین خود موسوم به "گرید" کرده و حتی آن را به عنوان یک بخش کلیدی از کنسول بازی خود بنام "انویدیا شیلد" قرار داده است.
انتهای پیام