وکلای عامل انفجارهای ماراتن بوستون به دنبال تبرئه وی

وکلای یکی از عاملان بمب‌گذاری در ماراتن بوستون آمریکا به عنوان آخرین فرصت برای ارتباط با هیات منصفه به دنبال به تصویر کشیدن یک جوان دانشجوی بی‌هدف هستند که تحت تاثیر برادر بزرگترش در این عملیات شرکت کرده بود.

وکلای یکی از عاملان بمب‌گذاری در ماراتن بوستون آمریکا به عنوان آخرین فرصت برای ارتباط با هیات منصفه به دنبال به تصویر کشیدن یک جوان دانشجوی بی‌هدف هستند که تحت تاثیر برادر بزرگترش در این عملیات شرکت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وکلای "جوهر سارنایف" یکی از عاملان بمب‌گذاری ماراتن بوستون امروز (دوشنبه) در مباحثه نهایی فاز نخست دادگاه موکلشان به دنبال تغییر جهت دادن موضع هیات منصفه هستند. اما دادستان‌ها می‌خواهند در این جلسه قتل افراد بیگناهی را یادآور شوند که در جریان بمب‌گذاری 15 آوریل در نزدیکی خط پایان ماراتن به دست تیمور لنگ سارنایف، عامل اصلی کشته شدند. تیمور لنگ برادر بزرگتر جوهر به دست پلیس کشته شد.

وکیل جودی کلارک در این باره گفت: این تیمور لنگ بود که مغز متفکر حمله به حساب می‌آمد. این مرد 26 ساله به شدت افراطی شده بود و برادر کوچکتر خود را که آن زمان تنها 19 سال داشت، تحت تاثیر قرار داد تا به وی برای انجام این حمله کمک کند.

تحلیلگران حقوقی بر این باورند که وکلای سارنایف جوان می‌خواهند با استراتژی پذیرش گناه توسط موکلشان و متقاعد کردن هیات منصفه درباره عدم دست داشتن وی در انجام حملات و جلوه دادن تیمورلنگ به عنوان مغز متفکر حکم اعدام را به حبس ابد تقلیل دهند.

در جریان دادگاه، وکلای مدافع از شواهدی استفاده کردند مبنی بر اینکه همزمان با جست‌وجوی تیمورلنگ سارنایف در اینترنت برای یافتن تجهیزات ساخت بمب، جوهر سارنایف تنها در فیس‌بوک و سایر سایت‌های اجتماعی به گشت‌زنی می‌پرداخت.

همچنین وکلا از یکی از بازرسان و متخصصان اثرانگشت پلیس فدرال آمریکا (اف. بی.آی) خواستند تا در جلسه دادگاهی حاضر شود و شهادت دهد که در بررسی‌ها اثر انگشت تیمورلنگ سارنایف بر روی برخی اجزای بمب یافت شده اما اثر انگشت جوهر سارنایف یافت نشده است.

"کریستوفر دیربورن"، استاد دانشکده حقوق دانشگاه سافولک گفت: وکلای جوهر می‌خواهند نقش او را در این حمله کم‌اهمیت جلوه داده و شرایطی را ایجاد کنند مبنی بر اینکه تیمورلنگ مرشد و این جوان بود.

دادستان‌ها ممکن است بگویند، شاید نقش جوهر سارنایف جوان به اندازه برادرش نبوده باشد اما تا حدودی در این حمله نقش داشته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94011704519
  • خبرنگار : 71129