مدیر آموزش و تربیت مسجد جمکران خبر داد

برپایی حلقه های معرفت درمسجد جمکران

مدیر آموزش و تربیت مسجد جمکران گفت: حلقه های معرفت با حضور گسترده زائران و مسافران نوروزی با هدف تعمیق باورهای اعتقادی و ترویج فرهنگی دینی دراین مکان مقدس برپا شده است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد جمکران گفت: حلقه های معرفت با حضور گسترده زائران و مسافران نوروزی با هدف تعمیق باورهای اعتقادی و ترویج فرهنگی دینی دراین مکان مقدس برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام عباس ابراهیمی در گفت وگویی اظهار داشت: طرح حلقه های معرفت از 28 اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روزانه 18 استاد حوزه و دانشگاه به صورت متغیر و 12 استاد ثابت به منظور برپایی حلقه های معرفت در مسجد مقدس جمکران همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه در هفته نخست تعطیلات 96 حلقه معرفت ویژه آقایان در شبستان بزرگ امام علی (ع) برپا شده است، افزود: بیش از دو هزار نفر در جلسات پرسش و پاسخ دو سویه حلقه های معرفت حاضر شده و رضایت کامل داشتند.

وی در ادامه به تبیین بیشتر مباحث و فلسفه راه اندازی طرح حلقه های معرفت پرداخت و گفت: حلقه های معرفت که با تابلو و دست نوشته های از ما بپرسید در جای جای مسجد مقدس جمکران حضور دارند در واقع نشست صمیمی پرسش و پاسخ دینی است که به صورت گفت وگوی چهره به چهره با حضور اساتید و کارشناسان حوزوی برگزار می شود.

ابراهیمی افزود: محور موضوعات حلقات معرفت بر اساس پژوهش های صورت گرفته در مسجد و بررسی سؤالات زائران و تحلیل آن و متناسب با نیاز مخاطبین تدوین شده و با حضور یک کارشناس مسلط به مباحث دینی که به فنون پاسخگویی آشنایی کامل دارد مباحث طرح می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این حلقه ها کاملاً هدفمند و برنامه ریزی شده است اظهارداشت: در این حلقه ها موضوعاتی از قبیل مهدویت، سبک زندگی فاطمی، سبک زندگی مهدوی، سبک زندگی علوی و مسائل اعتقادی برای مخاطبان بیان می شود.

ابراهیمی گفت: رکن دیگر برگزاری حلقه های معرفت مخاطب است و تفاوت این حلقه ها با جلسات سخنرانی این است سخنرانی مخاطب عام دارد و یک سویه است ولی در حلقه های معرفت ارتباط دو سویه است و زائر می تواند حلقه را به صورت گزینشی با موضوع مورد علاقه خود انتخاب کرده و پس از سخنان استاد سؤالات خود را مطرح کند.

وی نظم و ترتیب در برگزاری این جلسات را موضوعی مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح با شکل جدید در مراحل مقدماتی است، در حین برگزاری حلقه ها موضوعات را رصد کرده و انجام کار را آسیب شناسی می‌نماییم تا بتوانیم تمهیدات لازم را برای اجرای این طرح در مراحل بعد در نظر بگیریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94011001924
  • خبرنگار :