سخنگوی انصارالله: جنایت تروریستی صنعا توسط سرویس‌های امنیتی و نظامی آمریکا هدایت می‌شود

سخنگوی گروه انصارالله یمن در واکنش به جنایت تروریستی روز جمعه در صنعاء پایتخت این کشور با بیان اینکه این اقدامات توسط سرویس‌های امنیتی و نظامی آمریکا هدایت می‌شود، بر لزوم ادامه یافتن گام‌های انقلابی برای حفظ یمن و ملت آن تاکید کرد.

سخنگوی گروه انصارالله یمن در واکنش به جنایت تروریستی روز جمعه در صنعاء پایتخت این کشور با بیان اینکه این اقدامات توسط سرویس‌های امنیتی و نظامی آمریکا هدایت می‌شود، بر لزوم ادامه یافتن گام‌های انقلابی برای حفظ یمن و ملت آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی گروه انصارالله یمن (حوثی‌ها) در این اظهارات عنوان داشت: جنایت تروریستی که روز جمعه در صنعاء به وقوع پیوست بخشی از درگیری‌هایی است که توسط برخی گروه‌های سیاسی، رسانه‌ای، نظامی و امنیتی وابسته به تروریست‌های القاعده در استان "بیضاء" هدایت می‌شود و مشخص است که چه کسانی در این جنایات دست داشته و به آن دامن زده و آن را حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت یمن در تحقق اهداف کامل خود ناتوان نیست و ترس و تهدید و شهادت در میدان‌های انقلاب آنها را از دستیابی به آرمان‌های خود بازنخواهد داشت.

عبدالسلام تاکید کرد: این جنایت در چارچوب جنگی آشکار علیه ملت یمن و انقلاب مردمی آن تعریف می‌شود که در آن تمامی ابزارهای سیاسی رسانه‌ای و امنیتی و نظامی به کار گرفته شده است.

وی افزود: این جنایت رویکردی ضد انقلاب مردم یمن محسوب می‌شود و در راستای تلاش برای بازداشتن مردم برای ادامه انقلاب و دستیابی به آرمان‌های مشروع و عادلانه است.

وی تاکید کرد که این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که برگزاری گفت‌وگو‌های سیاسی فرصت بیشتری را در اختیار این جنایتکاران برای ضربه وارد کردن به مردم و انقلاب یمن و همچنین ممانعت از دستیابی به راهکار قرار می‌دهد.

عبدالسلام با اشاره به اینکه عناصر تروریستی القاعده با حمایت سرویس‌های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامات جنایتکارانه خود را ادامه می‌دهند، گفت: ما با شرافت و شجاعت با هرگونه خشونت مقابله می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد متجاوزان ما را از رویارویی با این چالش‌ها باز دارد.

سخنگوی گروه انصارالله یمن همچنین بر اهمیت تقویت گام‌های انقلابی برای محافظت از ملت یمن، انقلاب، حفظ حقوق، امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد و افزود: اکنون این مساله روشنتر شد که کسانی وجود دارند که تلاش می‌کنند با اقدامات تروریستی خود مانع از دستیابی به راهکارهای سیاسی در گفت‌وگوها شوند.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب نیز این حوادث تروریستی را که دو مسجد در صنعا را هدف قرار داد و موجب کشته شدن 140 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر از نمازگزاران شد، به شدت محکوم کرد و این اقدامات را تلاشی برای متوقف کردن روند سیاسی در یمن دانست.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94010100052
  • خبرنگار : 71475