در گفت‌وگو با ایسنا

هانی‌زاده: عشایر و نیروهای مردمی نقش مهمی در آزادسازی تکریت دارند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عشایر در کنار نیروهای مردمی شیعه و سنی نقش مهمی در آزادسازی مناطق تکریت دارند.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عشایر در کنار نیروهای مردمی شیعه و سنی نقش مهمی در آزادسازی مناطق تکریت دارند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تحولات اخیر عراق و آخرین عملیات ارتش این کشور برای مقابله با گروه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد شهر تکریت پاک‌سازی شده است و تنها 10 درصد از شهر در دست تروریست‌های داعش قرار دارد. به نظر می‌رسد پاک‌سازی تکریت باعث خواهد شد ارتباط داعش با جنوب قطع شود.

وی ادامه داد: با آزادسازی تکریت که شهری بسیار مهم است ارتباط صلاح‌الدین ، موصل و بغداد قطع خواهد شد و گروهک‌های تروریستی ناچار می‌شوند به سمت غرب فلوجه حرکت کنند و نیروهای خود را در غرب فلوجه و استان الأنبار متمرکز کنند.

هانی‌زاده با بیان این‌که آزادسازی کامل تکریت هم به دلیل شرایط جغرافیایی و هم به خاطر این‌که زادگاه دیکتاتور سابق عراق است و گفته می‌شد به این دلیل تلاشی از سوی دولت برای آزادسازی آن نمی‌شود اهمیت زیادی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و آزادسازی این شهر می‌تواند تأثیر سیاسی مثبتی بر عشایر تکریت داشته باشد و علاوه بر آن همگرایی ملی عراق را نیز تقویت می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: آنچه طی 10 روز گذشته در جریان درگیری‌های تکریت رخ داد نشان داد که عشایر در کنار نیروهای مردمی چه شیعه و چه سنی علیه داعش وارد عمل شده‌اند و در آینده هم همان‌طور که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به ملت این کشور قول داد تا پایان اردیبهشت کلیه اراضی عراق از اشغال داعش پاکسازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93122313327
  • خبرنگار : 71405