کهگیلویه و بویراحمد حداقل۲۴ آمبولانس نیاز دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سطح استان با کمبود آمبولانس مواجیهم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سطح استان با کمبود آمبولانس مواجیهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد- دکتر پرویز یزدان پناه سه شنبه، ۱۹ اسفند ماه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در شهر دهدشت با توجه به جمعیت شهرستان کهگیلویه با کمبود پزشک متخصص در بخش اعصاب مواجیم که نیازمند توجه از سوی مسئولان هستیم.

وی بیان کرد: همچنین در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان با کمبود آمبولانس مواجه هستیم و حداقل ۲۴ دستگاه آمبولانس برای اعزام بیماران نیاز داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پدیده زیرمیزی خاطرنشان کرد: این پدیده در سطح استان حذف شده و از مرداد ماه سالجاری به صفر رسیده است.

یزدان پناه تصریح کرد: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت ۶۶ هزار نفر از خدمات بستری در بیمارستانهای استان بهره مند شدند.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت یکی از برکات دولت تدبیر امید بوده که موجب رضایت ارائه دهنده و گیرنده خدمت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به گذشت ۱۰ ماه از اجرای این طرح، عنوان کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم، ارتقاء هتلینگ، ارتقاء برنامه کیفیت ویزیت، استفاده از پزشکان متخصص به صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان های استان، جذب ۱۵۳ پزشک متخصص، فوق تخصص، فلوشیب، عمومی و داروساز در برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، رایگان کردن زایمان طبیعی از جمله برنامه های طرح تحول نظام سلامت بوده که در استان ما به نحو مطلوب صورت گرفته است.

یزدان پناه با بیان اینکه یکی از موفقیت های طرح تحول نظام سلامت کاهش ۳۷ درصدی پرداخت از جیب مردم به ۵.۵ درصد است، بیان کرد: تاکنون رضایت مردمی از اجرای این طرح در استان بسیار خوب بوده است چرا که بسیاری از مردم در گذشته توان پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشتند، اما امروز این هزینه ها به حداقل خود رسیدند.

وی تصریح کرد: ۶۵۰۰ زایمان طبیعی در طول این مدت به صورت رایگان در بیمارستانهای استان انجام شده که با اجرای طرح تحول زایمان سزارین‌ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶.۵درصدی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: با جذب ۱۵۳ پزشک متخصص، فوق تخصص، فلوشیپ، عمومی و داروساز در برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، کمبود پزشک متخصص را به حداقل رساندیم.

یزدانپناه با اشاره به استقرار پزشکان مقیم در بیمارستان های استان افزود: در هر شب ۱۶ پزشک متخصص در هشت رشته تخصصی در بیمارستانهای استان به مردم ارائه خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان ارجاع مردم استان به استانهای همجوار مربوط به بستری نوزادان و جراحی قلب بوده، عنوان کرد: با افزایش ۲۸ تخت ویژه ICU، NICU و CCU در بیمارستانهای استان، از ۳۰ در هزار مراجعه را به ۱۱ در هزار به استانهای همجوار رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به راه اندازی چهار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان‌های استان، گفت: تاکنون ۴۷۰هزار بیمار در کلینیک‌های دانشگاهی استان ویزیت شده اند، به طوری که ۳۲۳ هزار نفر در شهرستان بویراحمد، ۱۱۳ هزار نفر در دهدشت و ۳۴هزار نفر در گچساران که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است.

یزدانپناه همچنین در پایان از به کارگیری ۹۵ پرستار در بیمارستان‌های استان خبرداد و اضافه کرد: امیدواریم با بکارگیری این نیروها بتوانیم کیفیت خدمات را در سال آینده افزایش و خدمات بهتری به هم استانی‌ها ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 93121911533
  • خبرنگار :