رییس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

نوسانات قیمت نفت عامل دو سقفه بودن درآمد نفتی در بودجه 94

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت که دو سقفه بودن درآمد حاصل از صادرات نفت در سال 94 به دلیل نوسان در قیمت نفت بوده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت که دو سقفه بودن درآمد حاصل از صادرات نفت در سال 94 به دلیل نوسان در قیمت نفت بوده است.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، دولت می‌تواند در نیمه اول سال 94، 54 هزار میلیارد تومان از درآمدهای صادرات نفت در بودجه استفاده کند و اگر وضعیت نفت در نیمه دوم سال بهتر شد درآمد دولت از صادرات نفت به 70 هزار میلیارد تومان قابل افزایش است که این رقم در لایحه بودجه 94 به عنوان درآمد پیشنهادی دولت از نفت پیش‌بینی شده بود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه 94 تصمیم‌گیری در مورد سقف صادرات و تولید و قیمت هر بشکه نفت به دولت واگذار شده، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس مقرر شده هر قدر درآمد از صادرات و تولید نفت حاصل شد در شش ماهه اول سال 54 هزار میلیارد تومان درآمد دولت باشد و اگر افزایش قیمت نفت یا افزایش صادرات را داشتیم درآمد دولت تا 70 هزار میلیارد تومان هم قابل افزایش باشد.

وی اضافه کرد: ما در بودجه 94 تنها سقف درآمد نفت را پیش‌بینی کرده‌ایم و به قیمت هر بشکه نفت کاری نداریم. در گذشته هم قیمت هر بشکه نفت و هم میزان صادرات و میزان تولید عنوان می‌شد اما چون مشخص نیست امسال چه اتفاقی می‌افتد و البته در قیمت نفت هم نوسانی وجود دارد این تصمیم گرفته شده که محاسبات در مورد درآمد نفتی دولت ساده‌تر و روان‌تر شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93120301490
  • خبرنگار : 71132