/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/

الفت: امنیت مقدمه پیشرفت در جامعه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع‎ جرم قوه‎ قضائیه گفت: همه عواملی که باعث بقا و دوام یک جامعه هستند در لرستان وجود دارد، اما وضعیت نگران‎کننده در استان فضای بیکاری و عدم اشتغال مثبت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع‎ جرم قوه‎ قضائیه گفت: همه عواملی که باعث بقا و دوام یک جامعه هستند در لرستان وجود دارد، اما وضعیت نگران‎کننده در استان فضای بیکاری و عدم اشتغال مثبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمدباقر الفت در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان سلسله، اظهار کرد: دستگاه قضایی در حوزه امنیت، تولید، ایجاد، حفظ و اعاده امنیت فعالیت‎های قابل توجهی را ارائه می‎دهد، در واقع از نبود دادگستری نبود امنیت می‎آید.

وی با بیان اینکه لرستان از امن‎ترین استان‎های کشور است، تصریح کرد: بالا بودن سطح علمی مردم استان از نقاط مثبت لرستان است؛ زیرا باعث می‎شود به راحتی تبادل‎نظر و افکار داشت و تفاهم به‎خوبی خود را در جامعه نشان می‎دهد.

این مقام مسئول افزود: مردم لرستان با تکیه بر اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم بومی، اصالت فرهنگی خود را حفظ کرده اند، اما وضعیت نگران‎کننده در خصوص فضای بیکاری حاکم بر استان و عدم اشتغال مثبت است.

الفت عنوان کرد: روابط اجتماعی در لرستان بر اساس اعتقادات دینی و پایبندی به اصول مذهبی است و همین ‎امر باعث شده تا این استان از آسیب‎های فرهنگی دور باشد.

معاون پیشگیری قوه قضاییه با اشاره به آمار بالای تحصیل‎کردگان استان در مقاطع دانشگاهی، تصریح کرد: می‎بایست با تکیه بر این ظرفیت ‎عظیم و نیز ایزوله فرهنگی افراد جامعه در راه توسعه همه‎جانبه استان قدم برداشته شود.

الفت با بیان اینکه لرستان دارای شرایط آب‎و‎هوایی بسیار مطلوبی است، تصریح کرد: استان خوزستان صنایع تبدیلی ندارد و لرستان می‎تواند به عنوان حلقه آخر تولیدات خوزستان مطرح شود و در این مورد لازم است مسئولین دو استان نشست مشترکی باهم داشته باشند تا بتوانند تکمیل‎کننده بازار محصولات یکدیگر باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93112916538
  • خبرنگار :