/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/

امینی: اطاله دادرسی و کمبود نیروی انسانی کار قضاوت را دشوار کرده است

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: بدون شک مطالبات مردم پیگیری و در صورت صحت، به آنها ترتیب اثر داده می‌شود.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: بدون شک مطالبات مردم پیگیری و در صورت صحت، به آنها ترتیب اثر داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت الاسلام علیرضا امینی در مسجد امام علی(ع) خرم‎آباد، اظهار کرد: پس از پایان سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی ما شاهد مراجعه مکرر مردمی بودیم که نامه‎هایی در دست و مطالباتی از مسئولان داشتند.

وی اظهار کرد: هجوم مردم نامه به دست بیانگر این موضوع است که این افراد مشکلاتی دارند که حل نشده است و پاره‎ای از این مشکلات قابل حل بوده، ولی به آنها ترتیب اثری داده نشده است و باید از خدا بخواهیم که توفیق عمل به وظیفه را به ما عطا کند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه تصریح کرد: تمام نامه‌های دریافت شده از استان‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود و یک تا دو روز پس از ثبت آنها در دبیرخانه، مراحل پیگیری نامه‌ها آغاز شده و نتایج آن ابلاغ می‌شود.

امینی اضافه کرد: کار دستگاه قضا بی‌نقص و ایراد نبوده و همیشه این‎چنین نیست که در طول رسیدگی حقوق ادا شود. به هرحال موضوعاتی مانند طول دادرسی، کمبود نیروی انسانی و مشکلاتی از این قبیل کار قضاوت را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان بالاترین آمار بیکاری را در کشور دارد، اضافه کرد: بی‌عدالتی برای تمام مردم ناراحت کننده است، اما در جامعه افراد بیکار بیش از هر قشری از بی عدالتی رنج می‌برند.

این مقام مسئول گفت: هرچه سطح آگاهی مردم بیش‌تر شود، میزان دعاوی کم‌تر می‌شود. اظهار برخی از شکایت‌ها و اتهامات در بسیاری از استان‎های کشور ضرورت آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی در رابطه به حقوق را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93112916290
  • خبرنگار :