بیرانوند: بیشترین ضربه از ورود کالای قاچاق به دولت وارد می‌شود

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: دولت اولین کسی است که از ورود کالای قاچاق ضربه می‎بیند.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: دولت اولین کسی است که از ورود کالای قاچاق ضربه می‎بیند.

بهرام بیرانوند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق وارد ایران می‎شود و اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: دولت اولین کسی است که از این موضوع ضرر می‎بیند چرا که این کالاها از مبادی غیررسمی عبور می‎کند و روال عادی عبور از گمرک‎ها را طی نمی‎کند؛ در مراحل بعدی تولیدکننده‎های داخلی هستند که در این مسئله ضربه می‎بینند و تولید داخلی مختل می‎شود.

بیرانوند ادامه داد: اما در این میان قاچاقچیان و افرادی که در خارج از مرزها کالاهای بی‎کیفیت را در قالب اجناس مرغوب تولید و به داخل وارد می‎کنند سودهای کلانی را از این بابت به جیب می‎زنند.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس افزود: ایران مرزهای وسیعی دارد و هر کالایی که می‎خواهد به کشور وارد شود از گمرک‎ها که شبکه‎ای پیوسته در نقاط مختلف است عبور می‎کند و در این مسیر باید حقوقی را به دولت بدهد و همچنین استانداردهایی را رعایت کند. به طور مثال مواد غذایی باید موازین سلامت آن رعایت شود که در مبادی غیررسمی این کار صورت نمی‎گیرد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق نظارت بر مرزهای کشور صورت می‎گیرد اما تلاش‎ها کافی نیست چراکه آمار قاچاق را آن هم به صورت میلیاردی داریم. با این تجارت پرسود باید هر چه سریع‎تر برخورد قاطع صورت گیرد تا از تولید کننده داخلی حمایت شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93112916087
  • خبرنگار :