معاون نظارت دیوان عالی کشور:

دیوان عالی بدون توجه به شخصیت سیاسی افراد مبادرت به صدور رأی می‌کند

معاون نظارت دیوان عالی کشور گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عالی کشور بدون توجه به وابستگی افراد و تنها در چارچوب قانون است.

معاون نظارت دیوان عالی کشور گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عالی کشور بدون توجه به وابستگی افراد و تنها در چارچوب قانون است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انصاری معاون نظارت دیوان عالی کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: این دهه مبارک یادآور عظمت و شجاعت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و جانفشانی های شهداء گرانقدر انقلاب اسلامی و ملت همیشه در صحنه است؛ بنابراین بجاست که به روان پاک و مطهر امام شهیدان و همه شهداء درود بفرستیم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی تبریک عرض کنیم.

وی ادامه داد: دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی و بقول حضرت امام پیشانی دستگاه قضایی است، در جهت احقاق حق و ابطال باطل و اعتلای قسط و عدل در جامعه تلاش کرده و در رسیدگی به پرونده ها بدون توجه به شخصیت سیاسی افراد یا وابستگی جناحی آنها و بدور از فضاسازی های رسانه ای و تنها با توجه به محتویات پرونده و در چهار چوب قانون و عدل و انصاف مبادرت به صدور رأی می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی دیوان در خصوص عملکرد سال جاری دیوان چنین بیان کرد: در ده ماهه سال جاری ورودی پرونده‌ها به دیوان 30027 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل که 25782 فقره بوده با رشد 16% مواجه‌ایم. در همین مدت خروجی پرونده‌ها 34716 فقره گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 23702 فقره اعلام شده 47% رشد داشته است. همانطور که ملاحظه می شود علیرغم افزایش 16% ورودی‌ها با درایت و مدیریت ریاست محترم دیوان عالی کشور و تلاش قضات و کارکنان محترم دیوان رشد مختومه‌ها به 47% رسیده است.

وی یادآور شد: اکنون موجودی پرونده‌ها در شعب دیوان 5104 فقره پرونده است که با توجه به موجودی اول فروردین امسال که 10265 فقره بوده حدود 51% از موجودی کاسته شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93112011498
  • خبرنگار :