لاوروف: اروپا به جای مشارکت راه مقابله با روسیه را پیش گرفته است

وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد شرکای غربی روسیه سیاست "سلطه‌طلبی جهانی" خود را همچنان حفظ کرده‌اند. اروپا به جای مشارکت مقابله با روسیه را پیش گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد شرکای غربی روسیه سیاست "سلطه‌طلبی جهانی" خود را همچنان حفظ کرده‌اند. اروپا به جای مشارکت مقابله با روسیه را پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود تاکید کرد: مسکو دلیل انتشار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در اروپا را نمی‌فهمد و آن را تهدید تلقی می‌کند.

وی تصریح کرد: بن بست اوکراین با مداخله نظامی حل وفصل نخواهد شد. حل و فصل این بحران نیازمند همکاری است نه اتهام زنی‌های دو طرفه. باید با تلاش‌های هماهنگ با ناآرامی‌های فزاینده جهانی روبرو شویم. شراکت استراتژیک روسیه و اتحادیه اروپا در آزمون دوران بحران و استرس قبول نشد. رخدادهای جدید نشان داد که سیستم امنیتی اروپا نقص جدی دارد. تمامی توافقات دوران جنگ سرد نادیده گرفته شدند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: شما باید با دشمنان ما وارد گفتگو شوید. ما هیچ نیروی نظامی در میدان نداشتیم. غرب پاکسازی قومی در اوکراین را نادیده گرفت و از اولین مراحل این بحران اتحادیه اروپا اقداماتی در جهت تشدید این بحران انجام داد. غرب در واقع عملیات نظامی در شرق اوکراین و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را توجیه کرد.اتحاد اوکراین فقط با مذاکرات ملی محقق می‌شود و عدم همکاری دلیل اصلی رویارویی‌های خطرناک است.

لاوروف از شوندگان خواست بار دیگر منشور سازمان ملل را کاملا بخوانند. وی همچنین یادآوری کرد که آلمان بدون هیچ رفراندومی دوباره متحد شد.

وی همچنین گفت که روسیه احتمالا در نوع همکاری با ناتو بازنگری خواهد کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ که به "داووس دفاعی" معروف است یک کنفرانس بین‌المللی مستقل غیر دولتی برای بررسی مسائل امنیتی مهم جهان است. بحران اوکراین و داعش در دستور کار امسال نشست مونیخ قرار دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93111810167
  • خبرنگار : 90057