بایدن از اروپایی‌ها خواست تا نسبت به تحریم روسیه پایدار باشند

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا در رابطه با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند چرا که رای‌های مخالف نامناسب و آزاردهنده هستند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا در رابطه با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند چرا که رای‌های مخالف نامناسب و آزاردهنده هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله آلمانی اشپیگل نوشت: این اظهارات جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان نشست ویژه رهبران پارلمان اروپا در بروکسل مطرح شد. بایدن از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا نسبت به تهدیدهای روسیه در رابطه با اتحاد این منطقه محکم بایستند.

بایدن گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همزمان با حضور نیروهایش در اطراف اوکراین، به درخواست‌های خود برای طرح برنامه‌های جدید ادامه داده و با قاطعیت هرگونه توافقنامه‌ای را که کشورش در گذشته امضا کرده از جمله مینسک انکار می‌کند.

بایدن افزود: منتقدان سیاست تحریم‌ها علیه مسکو باید بدانند که آنها نیز از پایین آمدن قیمت کنونی نفت سود می‌برند.

وی انتقاد برخی کشورهای اروپایی از تحریم‌های هزینه‌بر علیه روسیه را «نامناسب و آزاردهنده» توصیف کرد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر یک‌روزه‌اش به بروکسل برای دیدار با رهبران اتحادیه اروپا گفت: الان لحظه‌ای است که آمریکا و اروپا باید محکم در کنار یکدیگر بایستند. نباید به روسیه اجازه دهیم که نقشه اروپا را از نو طراحی کند. روسیه به تشدید درگیری‌ها در اوکراین ادامه خواهد داد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید دارد مهم‌ترین وظیفه ایجاد مذاکرات مستقیم و مداوم میان دولت کی‌یف و شورشیان شرق اوکراین است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز در دیدارهای مختلف تاکید کرد: روسیه از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند. ما از کی‌یف می‌خواهیم تا هرگونه احتمال محاصره مناطق دونتسک و لوهانسک را از بین ببرد. در غیر این صورت تصور تمامیت ارضی اوکراین دشوار است.

بایدن برای شرکت در کنفرانس امنیتی سه روزه مونیخ به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، سرگئی لاوروف و دیگر رهبران ارشد جهان پیوست. انتظار می‌رود این کنفرانس حول محور درگیری‌های اوکراین باشد.

وولفگانگ اینسینگر، دیپلمات سابق آلمان و رئیس کنفرانس مونیخ سفر مرکل و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه به مسکو را تازه‌ترین و جدی‌ترین تلاش برای اجرای توافقنامه صلح مینسک توصیف کرد.

وی افزود: تمامی طرفین می‌دانند که درگیری به هیچ‌کس کمک نمی‌کند. ما در حال حاضر به آرامش نیاز داریم تا بتوانیم مذاکرات را برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93111809933
  • خبرنگار : 71477