سوریه هماهنگی سازمان ملل با دمشق در مقابله با تروریسم را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست همکاری‌های خود با دمشق برای مقابله با تروریسم را افزایش دهند.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست همکاری‌های خود با دمشق برای مقابله با تروریسم را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره لبنان، وزارت خارجه سوریه در دو نامه مشابه خطاب به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل از آنان خواست در واکش به حملات کورکورانه علیه شهر دمشق و گلوله‌باران این شهر با موشک و خمپاره، مسئولیت خود در قبال این اقدام را بر عهده بگیرند و آن را محکوم کنند. دمشق همچنین از روسای این دو نهاد بین المللی خواست تا هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را با سوریه برای نبرد با تروریسم انجام دهند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه از سازمان ملل خواست براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و به ویژه قطعنامه شماره 2178 شورای امنیت اقداماتی در پیش بگیرد که مانع از گسترش ورود شبه نظامیان خارجی به سوریه شود. و از شورای امنیت نیز خواست تا گروه‌های شبه نظامی "جیش الاسلام"، "الجبهة الاسلامیة" و دیگر تشکل‌های تکفیری را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

در ادامه این نامه آمده است: شهر دمشق جمعه شاهد روزی خونین بود که در آن ده‌ها موشک‌ و خمپاره به بی‌هدف و کورکورانه بر سر کودکان، دانش آموزان و زن و مرد این شهر فرو ریخت.

روز جمعه گروه تروریست‌های جیش الاسلام و الجبهة الاسلامیة بیش از 115 موشک را به شهر دمشق، شش موشک به لاذقیه و 9 گلوله خمپاره با کالیبرهای مختلف به سوی شهر حلب شلیک کردند که به دنبال آن 26 شهروند غیر نظامی سوری از جمله چندین زن و کودک کشته و 48 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93111809842
  • خبرنگار : 71496