بهره‌برداری از 31 پروژه مخابراتی در سمنان با حضور وزیر ارتباطات

همزمان با دهه فجر، طی آیینی با حضور محمود واعظی وزیروزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 31 پروژه مخابراتی در استان سمنان به بهره برداری رسید.

همزمان با دهه فجر، طی آیینی با حضور محمود واعظی وزیروزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 31 پروژه مخابراتی در استان سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، شهاب مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتباراتی بالغ بر 118 میلیارد و 660 میلیون ریال افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار کرد: 9 پروژه از این طرح‌ها مربوط به تاسیس و توسعه مرکز سوئیچ و مرکز تلفن است، پنج پروژه در حوزه دیتا، هشت پروژه مربوط به توسعه سوئیچ و bts تلفن همراه، دو پروژه در حوزه اجرای کابل کشی فیبرنوری و هفت پروژه نیز مربوط به تغذیه نیرو و سیستم‌های انتقال و... است.

شهاب توسعه پهنای باند لایه لبه استان به ظرفیت 40 گیگابیت بر ثانیه، راه اندازی سایت‌های BTS توسط اپراتورها به منظور ارائه سرویس نسل سوم و چهارم تلفن همراه؛ مرتفع نمودن رومینگ با همراه اول و... را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و افزود: هم‌چنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 500 کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای مختلف استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزایش ضریب نفوذ اینترنت در استان سمنان به 65 درصد را در طول یکسال گذشته از جمله دستاوردهای این استان در حوزه ارتباطات خواند و گفت: ارائه خدمات الکترونیک و کمک به اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از جمله برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان بوده است.

وی ارائه سرویس‌های ارتباطی به روستاها و مناطق محروم را از دیگر اهداف وزارت ارتباطات خواند و گفت: در این راستا ارتباط 160 روستا به اینترنت پرسرعت برقرار شده است و برقراری ارتباط برای 74 روستای دیگر استان را نیز در سال آینده در نظر داریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93111307551
  • خبرنگار :