آدم‌کشی به خاطر یک حادثه رانندگی

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: موتورسوارانی که در جریان یک حادثه‌ی رانندگی و اقدام تلافی‌جویانه در خیابان شهید رجایی شهر کرمان جوانی را به قتل رسانده بودند، با تلاش مأموران پلیس امنیت، شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: موتورسوارانی که در جریان یک حادثه‌ی رانندگی و اقدام تلافی‌جویانه در خیابان شهید رجایی شهر کرمان جوانی را به قتل رسانده بودند، با تلاش مأموران پلیس امنیت، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ «عبدالرضا ناظری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، در تشریح این خبر گفت: 27 دی‌ماه سال گذشته یک مورد تیراندازی توسط ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان شهید رجایی شهر کرمان اتفاق افتاد که در اثر این حادثه یکی از جوانان شهرمان جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مجروح شدند.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع، هم بخاطر کشته و زخمی شدن 4 نفر و هم بوجود آمدن فضای رعب و وحشت و جو ناآرام در این منطقه، موضوع در دستور کار جدی دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه با اشراف خوب اطلاعاتی و همچنین پیگیری‌های پلیس امنیت عمومی، شناسایی‌های لازم انجام شد و در نهایت دو نفر شامل راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا، هم سلاح شکاری بکار رفته در صحنه قتل و همچنین یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف، مقادیری مهمات، اسناد و احکام جعلی، پلاک‌های مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت که با آن مرتکب قتل شده بودند، کشف شد.

انگیزه قتل

ناظری با اشاره به اینکه هیچ انگیزه ابتدایی برای انجام قتل در میان نبوده است، گفت: در تحقیقات و پی‌جویی‌های پلیسی، بنا به اظهاراتی که عاملان قاتل داشتند، قضیه یک موضوع اجتماعی بوده است، بدین صورت که یک تخلف رانندگی به درگیری و مشاجره لفظی منجر شده و قتل صرفاً بخاطر ترساندن و اقدام تلافی‌جویانه اجام شده بود.

وی با تأکید بر اینکه این اتفاق، یک موضوع اجتماعی بوده که به یک مسأله امنیتی سوق پیدا کرده است، افزود: یک اختلاف ساده، انگیزه اولیه شلیک توسط ضارب را بوجود آورد، آن هم در مورد یک مشاجره لفظی که حتی این افراد هیچگونه شناخت قبلی نیز از یکدیگر نداشتند و یک تخلف در رانندگی که به یک درگیری و مشاجره لفظی منجر شده بود باعث وقوع این قتل بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پلیس و مقامات عزیز قضایی با قاطعیت تمام با افرادی که بخواهند در جامعه نظم و امنیت مردم را به هم بزنند برخورد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند چنین اعمالی جان مردم عزیز و هم نظم و امنیت جامعه به خطر بیفتد.

ناظری با اشاره به اینکه حمل سلاح غیرمجاز جرم سنگینی است، این نکته را یادآور شد که سلاح وسیله‌ای برای تلافی کردن و ترساندن نیست، چون اگر هم کشیدن ماشه و شلیک گلوله به دست ما باشد، اما اینکه گلوله به کجا اصابت کند و آیا به هدف اولیه‌ای که مدنظر است برخورد کند یا خیر، هرگز به دست ما نیست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 93110804332
  • خبرنگار :