دادستان کل کشور:

پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکا از پیام امام به گورباچف کمتر نیست

دادستان کل کشور گفت که اقدام اخیر غربی‌ها در جهت اهانت به پیامبر اسلام (ص) برای حساسیت‌سنجی جهان اسلام است.

دادستان کل کشور گفت که اقدام اخیر غربی‌ها در جهت اهانت به پیامبر اسلام (ص) برای حساسیت‌سنجی جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تالار ایوان شمس برگزار شد، یکی از مهمترین رسالت‌های این شورا را شناسایی ظرفیت‌ها و پای کار آوردن آنها عنوان و خاطرنشان کرد:‌ ما تردید نداریم بعد از جنگ جهانی دوم و دو قطبی شدن جهان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تک قطبی شدن جهان جریان استکبار و مثلث شوم اسراییل، آمریکا و انلگیس مهمترین مانع را برای حرکت‌های استکباری خود اسلام متعهد و ناب می‌بیند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اختلاف افکنی بین ملت‌های مسلمان و راه انداختن گروههای تروریستی را از دیگر راهبردهای دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: یک راه دیگر اهانت به پیامبر ختمی مرتبت است که با این کار در جهان اسلام حساسیت سنجی کردند که ببیند آیا مردم دلبسته به پیامبرشان هستند یا خیر.

رئیسی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا نیز گفت: پیام جامع و پرمغز ایشان باید در بین نیروهای متعهد موشکافی شود. این پیام اگر از پیام امام به گورباچف مهمتر نباشد کمتر نیست.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنرانی خود خطاب به اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اقدام شما یک اقدام خلیفه‌اللهی است و از اولین گام‌ها در این حرکت اخلاص است که به کار قیمت و ارزش می‌دهد.

رئیسی وجود مردم متدین و با بصیرت در صحنه را از مهمترین مولفه‌های اقتدار و امنیت ملی عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده و او را مرعوب کرده قدرت مردم است؛

بنابراین باید برای این اجتماعات عظیم ملی و میلیونی سرمایه‌گذاری شود، چرا که منافع بسیاری در پرتو آن وجود دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد:‌ امروز دسته بندی روشنی وجود دارد. در یک سو انسان‌های بااراده می‌خواهند برای حاکمیت قانون خدا و ارزش‌های دین تلاش کنند، اما شما در این حرکت تبلیغی گرفتار یک جریان جاهلی آن هم از نوع مدرن هستید. جریان جاهلیت مدرنی که پوشش دانش، امپراطوری رسانه‌ای، توان مالی و قدرت هسته‌ای دارد؛ لذا باید در حرکتی منسجم و اثرا گذار و مبتنی بر اصول و ارزش‌های الهی برای شناساندن حق تلاش کنیم. که این کار ساده‌ای نیست زیرا آنها حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند.

رییسی در ادامه خاطر نشان کرد: مقابله با این حرکت کار حساب شده و برنامه‌ ریزی‌شده‌ای را می‌طلبد و پشتوانه‌ای قوی می‌خواهد. این حرکت باید سه مشخصه عمده داشته باشد. اول این که از جزمیت علمی بهره مند باشد، از یک عزم عملی بهره مند باشد و دیگر این که نگاه دقیق، دوراندیش و نگاه به آینده داشته باشد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: رسالت مهم جریان تبلیغات ما این است که جهل زدایی و بیدار سازی کند و حق را حق و باطل را باطل جلوه دهد، البته این کار آسانی نیست و اتاق‌های فکری می‌طلبد که برنامه‌ریزی کنند و ضمن حفظ حرکت عظیمی که به برکت دین و ارزش‌های الهی به صحنه آمده بر این خیل عظیم بیافزایند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93110401611
  • خبرنگار : 71132