آمریکا تعلیق عملیات‌های ضدترور در یمن را رد کرد

شورای امنیت ملی آمریکا گزارش‌ها مبنی براینکه آمریکا عملیات‌های ضدتروریسم خود در یمن را به دلیل تشدید بحران سیاسی در این کشور به حالت تعلیق درآورد، رد کرد.

شورای امنیت ملی آمریکا گزارش‌ها مبنی براینکه آمریکا عملیات‌های ضدتروریسم خود در یمن را به دلیل تشدید بحران سیاسی در این کشور به حالت تعلیق درآورد، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلیستر بسکی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به فاکس نیوز گفت: بی‌ثباتی سیاسی در یمن ما را مجبور به تعلیق اقدامات ضدترور نکرده است. آمریکا همچنان به از بین بردن تهدیدهای بالقوه و فوری در یمن متعهد است.

پیش از این اخباری از تصمیم واشنگتن برای تعلیق برخی عملیات‌های ضد ترور آمریکا در یمن منتشر شده بود.با این حال سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده بود که آمریکا همکاری مستحکم خود را در زمینه مبارزه با تروریسم در یمن ادامه می‌دهد.

برخی مسئولان و مقام‌های آمریکایی گفته بودند که این تعلیق شامل عملیات پهپادها علیه القاعده نیز می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که تعدادی از نظامیان آمریکایی با نیروهای یمنی در پایگاه‌ هوایی "العند" در جنوب یمن همکاری می‌کنند که این مقر یک پایگاه اطلاعاتی است که شاخه القاعده در یمن را زیر نظر دارد.

جاش ارنست، سخگوی کاخ سفید عنوان داشت: آمریکا نسبت به ثبات سیاسی در یمن نگران است اما معتقد است که القاعده یمن خطرناک‌ترین گروه در جهان است.

ارنست در مصاحبه با خبرنگاران عنوان داشت: دولت آمریکا همچنان به ادامه اجرای برنامه‌های مبارزه با تروریسم علیه القاعده در شبه جزیره عرب متعهد است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: در این مرحله تغییری در سیاست آمریکا در مورد یمن صورت نمی‌گیرد و دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا همچنان شراکت مستحکمی با بخش زیرساختی امنیت ملی یمن دارد.

وی افزود: ما از نزدیک با دولت عبدربه منصور هادی همکاری کردیم و تاکید می‌کنیم که همکاری خود را با دولت یمن برای ادامه این تلاش مهم در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: تنش سیاسی در یمن شاهد و گواهی بر این امر نیست که القاعده در شبه جزیره عرب در حال به دست آوردن نفوذ است.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: مجددا باید دولت قانونی در یمن تشکیل شود که با طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی یمن و قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین یمن همسو بوده و بر مبنای جدول سازمانی مشخصی جهت تدوین قانون اساسی و اجرای همه‌پرسی در مورد آن و برگزاری انتخابات سراسری باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93110401490
  • خبرنگار : 71457