تشکیل دادگاه آمریکایی برای بررسی نقش ساف در حمله 10 سال پیش به تل‌آویو

دادگاه آمریکا جلسه‌ای را به منظور بررسی میزان نقش تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در حملاتی که 10 سال پیش در تل‌آویو رخ داد، تشکیل داد.

دادگاه آمریکا جلسه‌ای را به منظور بررسی میزان نقش تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در حملاتی که 10 سال پیش در تل‌آویو رخ داد، تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دادگاه آمریکایی هیات تشکیل شده از شش مرد و شش زن را انتخاب کرد تا این هیات بررسی کند که تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی‌بخش فلسطین باید خساراتی حدود یک میلیارد دلار را به دلیل حمایت از انفجارهای رخ داده در منطقه قدس در سال 2002 و 2004 میلادی که در آن 33 تن کشته و بیش از 450 تن زخمی شدند، بپردازد.

این دادگاه که قاضی جورج دانیلز، ریاست آن را بر عهده داشت، بُعد جدیدی از نزاع‌های ادامه‌دار و در خاورمیانه را مطرح کرد.

کینت بالوویتز، یکی از وکیل‌مدافعان به هیات منصفه حاضر در دادگاه اعلام کرد که یاسر عرفات، رئیس پیشین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و برخی دیگر از رهبران فلسطینی بارها با پرداخت پول‌هایی که می‌دانستند صرف جنگ با اسرائیل می‌شود موافقت کردند امری که به ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان فلسطینی و در نهایت به کشته شدن آنها منجر شد.

از سوی دیگر، مارک روتچون، وکیل مدافع مقامات فلسطین نیز به هیات منصفه اعلام کرد، امکان ندارد که دولت فلسطین که بیش از 100 هزار کارمند در اختیار دارد مسوولیت حملاتی را که برخی افراد به خواسته‌ی خود آنها را ترتیب داده‌اند، برعهده بگیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93102413264
  • خبرنگار :