مدیرکل دفتر فنی و حرفهای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در دوره متوسطه دوم به دنبال "تخصص گرایی نرم" و توجه به آموزشهای عمومی است تاکید کرد: مدیران و مشاوران مدارس در تحقق اهداف توسعه متوازن رشتهها وظیفه خطیری برعهده دارند تا دانش آموزان آگاهانه انتخاب رشته کنند.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محسن حسینی مقدم در جمع مدیران هنرستان های استان سمنان با بیان این مطلب،گفت: توسعه متوازن رشته ها، با هدف اشتغالزایی به عنوان برنامه محوری در آموزش و پرورش در حال اجرا و پیگیری است.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: تحقق اهداف توسعه متوازن رشته ها نیاز به فرهنگ سازی در سطح جامعه دارد.
این مقام مسوول، رسالت اصلی آموزش و پرورش در دوره متوسطه دوم در بخش آموزش بر اساس سند تحول بنیادین را "تخصص گرایی نرم"، یعنی توجه به آموزشهای عمومی دانست.
وی با توجه به استقرار ساختار جدید نظام آموزشی در دوره متوسطه اول و دوم، از پیشنهاد معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع برای انجام هدایت تحصیلی در پایه نهم دوره متوسطه اول خبر داد.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، افزود: برای اجرای این طرح نیاز به مصوبه قانونی است که در حال پیگیری آن هستیم.
حسینی مقدم آموزش همراه با تولید را از سیاستهای دفاتر فنی و حرفهای و کاردانش برشمرد و تاکید کرد: باید بستر اجرای این برنامه در سطح همه هنرستان ها فراهم آید.
همچنین محسن شهرستانی معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش، نیز اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه را در کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش بسیار موثر دانست.
معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش، توسعه رشتههای جدید متناسب با آمایش سرزمین، نیاز منطقه و استان را از برنامههای اولویت دار دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
انتهای پیام