معاون سازمان اوقاف خبر داد

تشکیل کارگروه تحول اقتصادی موقوفات

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کارگروه تحول اقتصادی موقوفات تشکیل شده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کارگروه تحول اقتصادی موقوفات تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، جعفری در نشست تخصصی وقف و اقتصاد الگوی بهینه سرمایه‌گذاری در موقوفات اظهار کرد: اندیشمندان مختلف حوزه و دانشگاه در این کارگروه حضور دارند و هدف آنها تبدیل سرمایه‌های راکد موقوفات به سرمایه‌های پویاست.

وی ادامه داد: ایجاد دارایی و تولید ثروت برای موقوفات از جمله شاخص‌های مهم ما برای فعالیت در زمینه تحول اقتصادی موقوفات به شمار می‌رود و در همین راستا افزایش نرخ بهره‌وری موقوفات در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ما از سال 1388 به طور جدی وارد فعالیت‌های عمرانی شدیم که در این سال مجموعا 33 پروژه را با اعتباری معادل 45 میلیارد تومان کلید زدیم که این میزان در سال 89، 57 پروژه و در سال 93 به 174 پروژه با اعتباری معادل 1477 میلیارد تومان رسیده است.

جعفری تصریح کرد: در سال 88 در بخش کشاورزی ما 6 پروژه را آغاز کردیم و در شرایطی که در سال جاری 52 پروژه را در دست اجرا داریم.

وی گفت: ما توانسته‌ایم صندوق سرمایه‌گذاری موقوفات را به تصویب برسانیم و همچنین صندوق مشارکت موقوفات نیز شروع به کار کرده که از دیگر اقدامات ما در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری آنان بوده است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امروز نیز بروزرسانی نرخ اجاره رقبات در دستور کار ما قرار گرفته است و هدف ما سالانه کردن اسناد اجاره و همچنین انجام فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه است.

جعفری عنوان کرد: ما در کارگروه تحول اقتصادی مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است را اجرایی کرده‌ایم که این مساله نیز گامی دیگر برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و موقوفاتی در کشور بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد: انتقال تجربیات استان خراسان به سایر استان‌ها بتواند مقدمه رشد و پیشرفت آنها را نیز فراهم کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93102111140
  • خبرنگار :