هشدار روحانیون فرانسه نسبت به «تسخیر اسلام توسط دیوانگان»

ائمه جماعت فرانسه در پی حملات خونین و گروگان‌گیری‌ها در پاریس، ارتکاب خشونت به نام اسلام را محکوم کردند.

ائمه جماعت فرانسه در پی حملات خونین و گروگان‌گیری‌ها در پاریس، ارتکاب خشونت به نام اسلام را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان خطبه‌های نماز جمعه در بیش از 2300 مسجد در سراسر فرانسه، ارتکاب خشونت به نام اسلام محکوم شد و روحانیون جمعیت پنج میلیونی مسلمانان فرانسه را از عملیات‌های خونین این کشور، مبرا دانستند.

رئیس مسجد اعظم پاریس گفت: ما این جرایم شنیع را که از سوی تروریست‌ها انجام شده محکوم می‌کنیم. این اقدام جنایی تمایلات ما را برای زندگی در کنار یکدیگر به مخاطره می‌اندازد.

وی همچنین «از تمام مسلمانان فرانسه» درخواست کرد تا در راهپیمایی روز یکشنبه برای گرامیداشت یاد 12 قربانی حمله روز چهارشنبه هفته گذشته به مجله طنز شارلی ابدو شرکت کنند.

روحانیون مساجد محلی در فرانسه نیز اظهارات عاملان حمله شارلی ابدو مبنی بر اینکه قصد انتقام گرفتن داشتند، محکوم کردند.

رئیس یکی از مساجد نزدیک به شارلی ابدو گفت: این افرادی که به نام اسلام این حمله را انجام دادند، مسلمان نیستند. حضرت محمد (ص) هرگز از خشونت علیه غیرمسلمانان حمایت نکردند. فرانسه کشور ماست و ما سه یا چهار نسل است که در اینجا زندگی می‌کنیم و نباید بترسیم.

وی افزود: پاسخ کاریکاتور را باید با کاریکاتور داد، پاسخ نقاشی را باید با نقاشی داد، پاسخ مقاله را باید با مقاله داد اما نباید پاسخ آن را با سلاح داد. رهبران مسلمان فرانسه نگران هستند که حمله به شارلی ابدو منجر شود که خصومت و حملات بیشتری علیه جامعه مسلمانان رخ دهد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه روز جمعه تاکید کرد: فرانسه در جنگ با تروریسم است نه با یک مذهب.

رئیس شورای مسلمانان فرانسه نیز در پی حمله گروه‌هایی به مساجد و امکان مذهبی مسلمانان در فرانسه گفت: می‌ترسم که این حملات با گذشت زمان بدتر شود. مسلمانان گرفتار دو گروه شده‌اند؛ گروهی که به نام اسلام، انسان می‌کشد و گروه دیگری که از آن برای بدنام کردن مسلمانان استفاده می‌کند.

طارق اوبرو، یکی از روحانیون در جنوب غرب فرانسه گفت: مسلمانان نگران هستند که دینشان توسط دیوانگان، بی‌سوادان و افراد نامتعادل تسخیر شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93102010696
  • خبرنگار : 71402