در دیدا رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر با سفیر کشورمان اعلام شد

حمایت الجزایر از حق مشروع ایران برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای

رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در دیدار با سفیر کشورمان گفت: الجزایر از حق مشروع ایران برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند.

رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در دیدار با سفیر کشورمان گفت: الجزایر از حق مشروع ایران برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رضا عامری، سفیر کشورمان در الجزایر در ادامه دیدارهای آشنایی خود با مقامات عالی این کشور، روز چهارشنبه 19 دی با محمد لعربی ولد خلیفه، رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس پارلمان الجزایر با ابلاغ درودهای خود به همتای ایرانی، روابط سیاسی و پارلمانی میان دو کشور را خوب ارزیابی کرد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس آتی کمیسیون عالی مشترک دو کشور در الجزایر در ماههای آینده، بر ضرورت تحرک بیشتر طرفین برای تقویت مراودات اقتصادی و مناسبات بازرگانی تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به توطئه های طراحی شده علیه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی و طایفه ای، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم جهان اسلام و بین الملل قدردانی و خاطرنشان کرد: الجزایر از حق مشروع ایران برای برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت می‌کند.

عامری نیز ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط دوجانبه با الجزایر در تمام زمینه ها، با اشاره به حسن روابط پارلمانی میان دو کشور و مهم دانستن نقش پارلمانها در کمک به دولت برای پیشبرد اهداف ترسیم شده، بر آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجلس شورای اسلامی برای سفر به الجزیره تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تشریح تحولات منطقه و جهان و تبیین مواضع کشورمان در خصوص موضوع هسته ای، ضرورت رایزنی بیشتر دو کشور پیرامون مسائل منطقه ای و جهانی را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است محمد لعربی ولد خلیفه رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر، سفیر اسبق این کشور در جمهوری اسلامی ایران بوده و شناخت خوبی از توانمندیهای کشورمان در زمینه های مختلف دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93101910451
  • خبرنگار : 71526