اتحادیه اروپا به دنبال اقدامات جدید برای مقابله با تروریسم

رئیس کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا پس از حمله اخیر به مجله شارلی ابدو فرانسه تصمیم دارد تا پیشنهادهای جدیدی را برای مقابله با تروریسم ارایه کند.

رئیس کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا پس از حمله اخیر به مجله شارلی ابدو فرانسه تصمیم دارد تا پیشنهادهای جدیدی را برای مقابله با تروریسم ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا به خبرنگاران در ریگا، لتونی گفت: ما برنامه جدیدی را برای مقابله با ترویسم طی هفته‌های آتی ارایه می‌دهیم و هنوز بسیار زود است که جزئیات آن را مطرح کنیم.

وی با اشاره به این مساله که مقابله با تروریسم برعهده تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپاست، افزود: کمیسیون اروپا باید نقش هماهنگ‌کننده و مهمی را در این باره ایفا کند.

وی به همراه فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ریگا بودند تا در مراسم اعطای ریاست دوره‌ای و شش ماهه اتحادیه اروپا به لتونی شرکت کنند.

مقام‌های اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند، وزرای خارجه این اتحادیه در 19 ژانویه 2014 در بروکسل و وزرای کشور در ریگا در 28 همین ماه در ریگا گردهم می‌آیند تا درباره بهترین راه‌های مقابله با تروریسم پس از حمله به مجله شارلی ابدو به گفت‌وگو بپردازند.

پارلمان اروپا همچنین رسماً روز دوشنبه درباره حمله پاریس به گفت‌وگو می‌پردازد.

رئیس مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا نیز گفت: رهگیری مسافران یک اقدام ضروری برای مقابله با 3000 شهروند اتحادیه اروپاست که به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93101910430
  • خبرنگار : 71129