بیست و پنجمین دادگاه مهدی هاشمی

علیزاده‌طباطبایی: پاسخ ما به اظهارات رسایی فردا در صحن مجلس قرائت می‌شود

بیست و پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی صبح امروز (شنبه) - 13 دی ماه - در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد.

بیست و پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی صبح امروز (شنبه) - 13 دی ماه - در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسه قبلی دادگاه مهدی هاشمی روز دوشنبه - 8 دی‌ماه - مانند جلسات قبل به صورت غیرعلنی برگزار شده بود.

جلسه امروز دادگاه حدود 12 ظهر پایان یافت.

علیزاده طباطبائی: فردا پاسخ ما به اظهارات رسایی در صحن مجلس قرائت می‌شود

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علیزاده طباطبائی پس از پایان بیست و پنجمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر آقای رسایی گفت:‌ ما نمی‌دانیم چرا علیه آقای رسایی هیچ اقدامی نمی‌شود و به شکایت های ما رسیدگی نمی شود. ما به دادستان ویژه روحانیت هم موضوع را گفته‌ایم اما آن‌ها رسیدگی نکردند.

وی با بیان اینکه هنوز شکایت جدیدی علیه آقای رسایی مطرح نکرده ایم ادامه داد:‌ فردا (یکشنبه ) پاسخ ما به اظهارات آقای رسایی در صحن مجلس قرائت می‌شود، البته باید شکایت‌مان را از آقای رسایی به دادستان ویژه روحانیت ببریم.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: آن‌ها از اول می گفتند که اتهامات مهدی هاشمی اقتصادی است و بعد گفته شد که مهدی در آشوب های 88 نقشی داشته، در صورتی که وی در هیچ راهپیمایی و تظاهراتی حضور نداشته است و کلیه فعالیت های مهدی هاشمی مربوط به قبل از انتخابات بوده است.

وی یادآور شد: ما پاسخ به اظهارات آقای رسایی را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کرده‌ایم.

علیزاده طباطبائی با بیان اینکه امروز جلسه آخر دادگاه نبوده است، گفت:‌ ما فکر می کنیم که دیگر آخرین جلسات دادگاه باشد؛ چرا که اتهامات زیادی باقی نمانده البته این جلسه مقداری طول کشید وگرنه باید زودتر تمام می شد.

وی افزود: جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی روز دوشنبه 15 دی ماه برگزار می‌شود.

علیزاده طباطبایی درباره شکایت از کاوه اشتهاردی و اینکه وی مطرح کرده ما فقط بخشی از کیفرخواست را منتشر کرده‌ایم، گفت: انتشار بخشی از کیفرخواست یا همه آن،‌ فرقی ندارد؛ چرا که انتشار کیفرخواست جرم است، البته گویا اینها مصونیت‌هایی دارند.

وی ادامه داد:‌ پرونده شکایت از آقای اشتهاردی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای رسانه ارجاع شده است و ما باید برای ارائه توضیحات به آن‌جا برویم تا وی احضار شود.

علیزاده طباطبایی درباره برخورد قاضی دادگاه گفت: تا زمانی قاضی تصمیم نگیرد نمی تواند درباره تصمیمات وی اظهار نظر کرد.

وی معتقد است که در رسیدگی‌ها در مرحله دادسرا اصل بی طرفی رعایت نشد، گرچه بازپرس مثل قاضی بی طرف است که باید بی طرفانه دلایل له یا علیه متهم را جمع آوری کند، اما ایشان دلایل علیه متهم را جمع آوری کردند و به دلایل له متهم توجهی نداشت. امیدواریم که دادگاه اینگونه نباشد.

وی درباره اینکه بیشتر دفاعیات تاکنون حول چه موضوعی بوده است گفت: همه نوع از اتهامات مطرح شد البته در قسمت های پایانی اتهامات هستیم.

علیزاده‌طباطبایی درباره اینکه آیا تاکنون به موضوع انتخابات 88 در اتهامات مطرح شده رسیده‌اید؟ گفت:‌ به موضوع 88 نیز رسیدیم و بحث شد و به اعتقاد ما هیچ دلیلی بر مجرم بودن مهدی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93101306425
  • خبرنگار : 71429