نماینده نیجریه در رشته قرائت:

حضور گسترده متسابقین اهل سنت در مسابقات قرآن دانشجویان شگفت‌آور بود

نماینده نیجریه در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: حضور گسترده متسابقین اهل سنت از کشورهای مختلف در این رقابت‌های قرآنی برایم شگفت‌آور بود.

نماینده نیجریه در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: حضور گسترده متسابقین اهل سنت از کشورهای مختلف در این رقابت‌های قرآنی برایم شگفت‌آور بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم اسماعیل ابراهیم در گفت‌وگویی با بیان این مطلب گفت: قبل از این که برای مشارکت در این مسابقات به ایران سفر کنم، تصور می‌کردم که بیشتر شرکت‌کنندگان در این رقابت‌های قرآنی، دانشجویان شیعی هستند و در ایران اهمیت زیادی به حضور قاریان و حافظان اهل سنت در مسابقات قرآنی داده نمی‌شود، اما حضور گسترده متسابقین اهل سنت از کشورهای مختلف جهان برایم شگفت‌آور بود.

وی افزود: همچنین، تصورم قبل از سفر به ایران این بود که در جمهوری اسلامی ایران به سایر مذاهب اسلامی و پیروان این مذاهب اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما اکنون دیدگاه من به طورکامل عوض شده و آزادی اندیشه و اعتقادات دینی در ایران را احساس می‌کنم.

این قاری نیجریه‌ای، سطح قاریان حاضر در مسابقات را خوب توصیف کرد و گفت: مهارت و توانمندی قاریان شرکت‌کننده در این دوره مسابقات دلالت بر سطح بسیار بالای مسابقات دارد.

وی در ادامه سازماندهی و برگزاری این مسابقات و برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان دولتی را بیانگر توجه و اهتمام ویژه کشور ایران به قرآن و معارف قرآنی دانست و از سطح بالای قاری ایرانی در این رقابت‌ها تمجید کرد.

ابراهیم اسماعیل ابراهیم در خصوص برگزاری این مسابقات در بخش بانوان گفت: از آنجا که مادر نخستین مدرسه و مکتب تربیت و تحصیل انسان به شمار می‌رود، بنابراین اهتمام وی به معارف قرآنی امری ضروری و بلکه واجب بوده و برگزاری این مسابقات در بخش بانوان باعث استحکام و نهادینه‌شدن فرهنگ قرآنی در میان نسل آینده مسلمانان می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۲ دی ۱۳۹۳ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101206336
  • خبرنگار :

برچسب‌ها