نماینده کرمان:

نگاه اقتصادی جدی در هلال احمر وجود ندارد

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مجموعه‌های دارویی در هلال احمر است و کسی به آن توجه نمی‌کند و پیشنهاد داده‌ایم که برای نظام دارو که بزرگ‌ترین چالش کشور است، ورود شود.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مجموعه‌های دارویی در هلال احمر است و کسی به آن توجه نمی‌کند و پیشنهاد داده‌ایم که برای نظام دارو که بزرگ‌ترین چالش کشور است، ورود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، محمدرضا پورابراهیمی صبح روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: هلال احمر از مجموعه های بسیار موثر در خدمات اجتماعی به ویژه در بحران هاست.

وی افزود: یکی از موارد مفقوده در هلال احمر بحث موقوفات و عمل وقف برای این جمعیت است و باید این بحث آسیب شناسی شود که چرا رویکرد سنوات گذشته را در خصوص ارائه موقوفات در حوزه هلال احمر نداریم؟

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید در هلال احمر کشور صورت بگیرد، تحول در ساختار اقتصادی به عنوان پیشتیبان خدمات هلال احمر است که بخشی از آن را موقوفات تشکیل می دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت های بزرگ اقتصادی در هلال احمر وجود دارد که روی آن خاک نشسته و کسی استفاده نمی کند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مجموعه‌های دارویی در هلال احمر است و کسی به آن توجه نمی‌کند و پیشنهاد داده‌ایم که برای نظام دارو که بزرگ‌ترین چالش کشور است، ورود شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: هلال احمر کارهایی انجام داده، اما جوابگو نیست و پیشنهاد اجرای بزرگ‌ترین مجموعه دارویی کشور را در استان کرمان داده‌ایم اما به نظر بنده در زمینه اقتصادی نگاه جدی در هلال احمر کشور وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مجلس بیشترین همکاری را با هلال احمر داشته و انتظار داریم شرکت‌های توانمند هلال احمر به صحنه بیایند و میلیاردها تومان سرمایه هلال احمر می‌تواند با تفکر کوچک اقتصادی تحولات بزرگی به وجود بیاورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر ما نقطه قوت جمهوری اسلامی است و در استان کرمان نیز شاهد اقدامات زیادی بوده‌ایم و این حوزه می‌تواند ارتقاء بیشتری پیدا کند.

وی افزود: به علت فشار اقتصادی که بر کشور وجود دارد، تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر کاهش یافته شده و یکی از کارها در این زمینه تقویت فضای اقتصادی است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند در تحریم موثر عمل کند، هلال احمر است، گفت: حاضریم استان کرمان را به عنوان پایلوت طرح‌های اقتصادی هلال احمر قرار بدهیم و امیدواریم بتوانیم کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهیم.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز خدمت در هلال احمر یک وظیفه و تکلیف برای کسانی است که می‌خواهند به مردم ادای دین بکنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93101105904
  • خبرنگار :