مدیرعامل بانک سپه:

مقید به اجرای مصوبه نرخ سود بانکی هستیم

مدیرعامل بانک سپه از پایبندی این بانک به قوانین و مقررات بانک مرکزی خصوصا نرخ سود بانکی تعیین شده خبر داد.

مدیرعامل بانک سپه از پایبندی این بانک به قوانین و مقررات بانک مرکزی خصوصا نرخ سود بانکی تعیین شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدکامل تقوی‌نژاد در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با بیان مطلب فوق افزود: متأسفانه برخی مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها با عدم رعایت بخشنامه‌های بانک مرکزی درخصوص نرخ سپرده‌ها و تسهیلات باعث حاکمیت یک رقابت ناسالم در بازار پولی کشور شده‌اند؛ به همین خاطر منابع تحت اختیار مردم از طریق بانک‌ها در جهت توسعه کشور به ویژه استان‌های مرزی قرار نمی‌گیرد.

مدیرعامل بانک سپه تأکید کرد: برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی منابع جمع‌آوری شده از جامعه را در کارهای واسطه‌ای و در بخش‌های مختلف غیرضروری نظیر ساخت مجتمع‌های تجاری سرمایه‌گذاری می‌کنند که امیدواریم با ابلاغ دستورالعمل نرخ سود سپرده‌ها توسط بانک مرکزی از این روند جلوگیری شود.

تقوی‌نژاد در ادامه با اشاره به اراده قوی دولت در وصول مطالبات معوق بانک‌ها افزود: به دلیل مسدود شدن بخشی از توان تسهیلات دهی بانک‌ها در قالب مطالبات معوق و عدم تمایل برخی بدهکاران بانکی متمول، اراده قوی در دولت برای وصول مطالبات معوق بانکی وجود دارد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: باید فرهنگ بانکداری اسلامی در کشور رواج یافته و علاوه بر بانک‌ها سایر فعالان اقتصادی مسائل اسلامی را رعایت کنند.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: بانک سپه با تمام بدهکاران بانکی با یک روش واحد برخورد نمی‌کند؛ این بانک برای کمک به تولید و اشتغالزایی به آن دسته از بدهکاران بانکی دارای واحد تولیدی فعال با ارایه سرمایه در گردش کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: این بانک علی‌رغم تحریم توانست در سال گذشته به موفقیت‌های قابل توجهی در فعالیت‌های ارزی دست یابد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ دی ۱۳۹۳ / ۰۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 93100702803
  • خبرنگار : 90136