تشریح برنامه‌های عهد جانان به مناسبت 9 ربیع‌الاول

کلباسی خبر داد: اجتماع سه هزار نفری دانشجویان و طلاب در جمکران

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، برنامه‌های این ستاد را که تحت عنوان عهد جانان برگزار می‌شود، تشریح کرد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، برنامه‌های این ستاد را که تحت عنوان عهد جانان برگزار می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت و دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد اظهار کرد: 9 ربیع الاول یکی از مناسبت‌های مهمی است که به موضوع مهدویت مرتبط است. در واقع در طی سال دو موقعیت را می‌توانیم در این خصوص مدنظر داشته باشیم. یکی 9 ربیع الاول و دیگری نیمه شعبان است.

وی با بیان این‌که «نهم ربیع‌الاول آغاز امامت امام عصر (عج) است» اظهار کرد: امام عصر (عج)، امام زنده و حی است و جا دارد که توجه به آن حضرت و مسائل مرتبط بیشتر باشد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به برنامه‌هایی که این ستاد به این مناسبت در نظر گرفته است، گفت: یکی از این برنامه‌ها توسط رسانه ملی چه صدا و چه سیما اجرا می‌شود. از طرف دیگر رسانه‌های تخصصی مانند رادیو معارف و یا شبکه معارف نیز در برنامه‌های خود موضوعاتی را به این مبحث اختصاص داده‌اند.

کلباسی در ادامه افزود:‌ البته برای مهدیه‌های سراسر کشور نیز پیشنهادهایی ارائه شده و ابلاغ برنامه‌ها از طریق مهدیه تهران به سایر مهدیه‌های سراسر کشور انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که «بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) نیز به مناسبت 9 ربیع الاول برنامه‌هایی را در نظر گرفته است» گفت:‌ از دیگر برنامه‌هایی که به این موضوع اختصاص دارد مربوط به مبلغین سراسر کشور است که نمونه آن گردهمایی مبلغین در مدارس است که روز دوشنبه در سالن مدرسه معصومیه برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی همچنین خاطرنشان کرد: اجتماع سه هزار نفری از دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه تحت عنوان «وحدت در پرتوی بیعت با امام عصر» در روز پنج‌شنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان این‌که «برنامه‌های این ایام با عنوان «عهد جانان» برگزار می‌شود» گفت: مسابقه‌ای نیز با نام «ماه 12» برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که جوایز آن‌ها نیز نیمه شعبان اهدا خواهد شد. البته کتاب مدنظر برای شرکت در مسابقه در صورت درخواست مدارس توزیع می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93100602502
  • خبرنگار : 71290