تشکیلات خودگردان فلسطین اصلاحاتی را در طرح پایان اشغالگری اسرائیل انجام داد

تشکیلات خودگردان فلسطین چند اصلاحیه را در متن اصلی پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین انجام داده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین چند اصلاحیه را در متن اصلی پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این اصلاحات شامل تعیین قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور آتی فلسطین به جای تعیین قدس به عنوان پایتخت دو کشور و ذکر قطعنامه 174 مربوط به تصمیمات در خصوص دادگاه کیفری بین‌المللی سال 2009، غیرقانونی دانستن شهرک سازی‌ها، حل مساله آوارگان براساس قطعنامه 194 سازمان ملل و همچنین بندی مربوط به مساله اسیران فلسطینی است.

در همین راستا خالده جرار، یکی از رهبران جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین گفت: اصلاحاتی انجام شده در متن اصلی پیش‌نویس قطعنامه برای پایان اشغالگری اسرائیل کافی نیست چرا که این اقدام موجب بازگشت بر سر میز مذاکرات با طرف اسرائیلی می‌شود.

اسماعیل رضوان، یکی از رهبران جنبش حماس نیز این تصمیم را برای مردم فلسطین و حماس و گروه‌های مقاومت غیرالزامی دانست.

فلسطینی‌ها معتقدند که ابتدا باید اختلافات داخلی حل شود و پس از آن پیش‌نویس قطعنامه به شورای امنیت ارائه شود.

در همین راستا سایت ویکی‌لیکس آمریکا جزئیات مذاکرات ویژه میان مسئولان فلسطینی و آمریکایی کمی پیش از مذاکرات 9 ماهه را فاش و اعلام کرد: مذاکرات آمریکا و فلسطین مذاکراتی سخت بود و اختلافات شدیدی میان مسئولان فلسطینی از جمله صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، دیوید هیل، سفیر آمریکا و جورج میشل، فرستاده ویژه آمریکا وجود داشت.

به گزارش پایگاه مذکور، مذاکرات آمریکا و فلسطین بر آغاز مذاکرات متمرکز بود و عریقات اعلام کرد که بدون توقف کامل شهرک‌سازی‌ها اسرائیل وارد مذاکرات نمی‌شود.

اسناد پایگاه ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که صائب عریقات بر لزوم مجازات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت وی پافشاری می‌کرد و به آمریکایی‌ها گفته بود که پرونده عظیمی از محکومیت‌های آمریکا در خصوص شهرک‌سازی و لزوم اتخاذ اقدامات جدی برای اعمال فشار علیه نتانیاهو در اختیار دارد.

عریقات به مسئولان آمریکایی اعلام کرده بود که هیچ گونه مذاکراتی وجود نخواهد داشت و تصمیم فتح و کمیته اجرایی عدم برگزاری مذاکرات است.

براساس این اسناد میشل با خشم اتاق را ترک کرده بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ دی ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93100602283
  • خبرنگار : 71516