ارشد نظامی آجا در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری:

رزمایش محمد رسول الله نشان گر قدرت اقتصادی ایران در جهان است

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور در عرصه نظامی به خودکفایی قابل قبولی دست یافته است گفت: با این وجود برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) قدرت ایران از حیث بنیه اقتصادی را نیز به رخ جهانیان می کشد.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور در عرصه نظامی به خودکفایی قابل قبولی دست یافته است گفت: با این وجود برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) قدرت ایران از حیث بنیه اقتصادی را نیز به رخ جهانیان می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی به مناسبت آغاز رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) که از چهارم تا ششم دی ماه سال جاری در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور برگزار می شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از امروز وارد عرصه رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) می شود تا گوشه ای از اقتدار، سربلندی و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد.

وی با بیان این‌که هدف دشمنان از تحریم ایران به انزوا کشاندن نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: دشمنان کوردل نظام تمام همت و توان خود را در سال های گذشته به کار گرفته اند تا با ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور بنیه دفاعی ایران را از بعد سخت افزاری و نرم افزاری به چالش کشیده و به تحلیل ببرند با این وجود ملت بزرگ ایران نه تنها شرایط تحریم را مدیریت کردند، بلکه امروز شاهد توسعه و پیشرفت در همه عرصه های کشور هستیم.

جهادی ارسی برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) را نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: رزمایش های مشترک و مرکب در همه کشورهای دنیا قابل انجام نیست؛ چرا که برای برگزاری آنها وجود زیرساخت های لازم اقتصادی و هماهنگی نیروهای مختلف زمینی، دریایی، هوایی و زیر سطح لازم است که در عمل ماموریت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند و به این ترتیب می توان گفت که برگزاری چنین رزمایش هایی تنها از عهده کشورهایی ساخته است که از نیروهای مسلح آزموده و خبره برخوردار هستند.

وی برگزاری رزمایش های مشترک را جزء سخت ترین تمرین های نظامی دانست و با مورد توجه قرار دادن رزمایش محمد رسول الله (ص) ادامه داد: در این رزمایش نیروهای زمینی و یگان های سرزمینی دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان و بخش های حاشیه جنوبی استان هرمزگان در قالب سه نیروی ارتش و یک قرارگاه مرکزی پدافند هوایی در گسترش عملیاتی یک هزار و 250 متر مربع حضور دارند.

جهادی ارسی تصریح کرد: در این رزمایش پایگاه های سرزمینی سپاه پاسداران در منطقه، نیروهای بسیج احتیاط به منظور پشتیبانی های مردمی و ایجاد کننده همکاری میان مردم و ارتش و نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت بیشتر در رزمایش نیز حضور دارند.

وی افزود: گسترش عملیاتی نیروهای شرکت کننده در رزمایش 250 هزار کیلومتر مربع بوده که در 43 هزار کیلومتر مربع مقدار فعالیت نظامی انجام می شود. همچنین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مساحتی بالغ بر 2 میلیون کیلومتر مربع یا 850 هزار مایل تا مدار 10 درجه شمالی به فعالیت خواهند پرداخت و به این ترتیب کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقیانوس هند شاهد هنر نمایی نیروهای دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش هستند.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری وجود مقام معظم رهبری و فرماندهی ایشان بر کل نیروهای مسلح را عامل اصلی ایجاد آرامش در کشور خواند و خاطر نشان کرد: وجود این حجم عظیم از نیروهای انتظامی و نظامی در کشور که این چنین هماهنگ و در یک راستا و با یک هدف واحد در کنار یکدیگر فعالیت می کنند در جهان بی نظیر است.

جهادی ارسی با اعلام این‌که مدیریت جهادی برای خودکفایی در عرصه تجهیزات نظامی از سال ها قبل در ایران آغاز شده است، اظهار کرد: امروز با افتخار اعلام می کنیم که کشور در عرصه نظامی به خودکفایی قابل قبولی دست یافته است با این وجود برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) قدرت ایران از حیث بنیه اقتصادی را نیز به رخ جهانیان می کشد .

وی گستردگی جنگ های فرامنطقه‌ای، منطقه‌ای و نیابتی در منطقه و جهان را مهمترین عامل طراحی تکنیک ها و تاکتیک های جدید نظامی و دفاعی در آکادمی های نظامی دانست و تصریح کرد: در همه ارتش های قدرتمند جهان رزمایش ها مهمترین عرصه برای آزمودن تئوری ها و طرح های نظامی و دفاعی است و برگزار کنندگان رزمایش محمد رسول الله (ص) نیز با به کارگیری دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و دکترای علوم استراتژیک (دعا) و همچنین دوره دیدگان مقدماتی و رسته ای در کنار فرماندهان با تجربه قدیمی تلاش کرده اند تا این رزمایش را به محلی برای همتاسازی نیروهای نظامی تبدیل کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ذولفقار 10 آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این‌که هیچ یک از طرح‌های رزمایش محمد رسول الله (ص) آفندی نیست، گفت: همه طرح ها پدافندی هستند؛ چرا که هدف نیروهای نظامی و انتظامی ایران دفاع و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه است و بر همین اساس می توان گفت که پیام این رزمایش علاوه بر خنثی سازی توطئه ایران هراسی توسط کشورهای فرامنطقه ای مخابره پیام صلح، دوستی، مودت و آرامش است.

جهادی ارسی با اشاره به قدرتمندی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در خلیج مکران، دریای عمان و خلیج فارس توجه به مسائل معنوی را مهمترین فاکتور برتری ساز ارتش ایران دانست و خاطرنشان کرد: سه فاکتور فیزیکی، غیر فیزیکی و برتر ساز از جمله مهمترین عوامل آمادگی ساز رزمی شناخته می شوند که در این میان اگر چه مباحث مربوط به تجهیزات و آموزش بسیار مهم و تاثیر گذار است اما آنچه ارتش ایران را از سایر کشورهای جهان متمایز می سازد وجود بصیرت، ایمان، ولایت مداری، ابتکار، تلاش و مدیریت جهادی است که همه آنها فاکتورهای برتر ساز ایران در عرصه نبرد حق علیه باطل است.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با مورد توجه قرار دادن ارائه دستاوردهای جدید نظامی در رزمایش محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: بخشی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش با وجود ثبت و ایجاد سند رسانه ای نمی شود و در آینده با خروج طبقه بندی شده از حالت محرمانه خارج شده و به دنیا معرفی خواهند شد.

جهادی ارسی با تاکید دوباره بر پیشرفت همه جانبه نیروی نظامی کشور به هشدار روزهای گذشته پدافند هوایی کشور به هواپیمای فوق سری U2 اشاره کرد و گفت: کلاس هواپیمای U2 فوق پیشرفته است به طوری که این هواپیما در سقف بالا پرواز می کند و با انجام یک کار ماهواره ای تصاویر و اطلاعات تهیه شده خود را به پایگاه های دشمن ارسال می کند با این وجود نیروهای پر تلاش پدافند هوایی این هواپیما را به راحتی در آسمان محل رزمایش رصد کرده و به او هشدار لازم را دادند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شعاع 10 درجه شمالی از هم اکنون پیام صلح رزمایش محمد رسول الله با هدف خنثی سازی توطئه ایران هراسی دشمن به کشورهای حاشیه اقیانوس هند ارسال شده است.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری درباره نقش اصفهان در رزمایش محمد رسول الله (ص) افزود: پایگاه هشتم شکاری و هوانیروز اصفهان همراه با گروه های توپخانه و پشتیبانی حاضر هستند که در این بین و با توجه به دو طرفه بودن رزمایش محمد رسول الله (ص) گروه های پشتیبانی علاوه بر ایجاد آتش وظیفه داوری را نیز بر عهده دارند .

جهادی ارسی با بیان این‌که ارتش ایران تهدید علیه هیچ کشوری نیست، بلکه پشتیبان کشورهای مظلوم و محروم منطقه است، تصریح کرد: تمام فعالیت های نظامی ایران با هدف آمادگی نظامی و حفظ و حراست از خاورمیانه انجام می شود و بر همین اساس قوای نظامی ارتش با همکاری نیروهای سپاه، بسیج این توانایی را دارد که با هر تهدید منطقه ای مقابله کند و در صورت ایجاد هر حرکت احتمالی دشمن در هر کجای کشور آن را در نطفه خفه کند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93100501951
  • خبرنگار :