مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

فرهنگ قرآنی باید در جامعه نهادینه شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت قرآنی کردن فضای جامعه، بر لزوم برنامه‌ریزی درست برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت قرآنی کردن فضای جامعه، بر لزوم برنامه‌ریزی درست برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی در آیین اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم و همایش یاوران وقف که امروز(سوم دی) در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به حضور چشمگیر شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، گفت: 69 هزار نفر در مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات شرکت کردند که این رقم بی‌سابقه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در این مسابقات شاهد حضور بیش از 60 هزار نفر در بخش مفاهیم عمومی قرآن بودیم که این حضور چشمگیر توانست نقش مهمی در قرآنی کردن فضای عمومی استان داشته باشد.

حسینی اراکی افزود: مسابقات مفاهیم عمومی قرآن کریم با موضوع سبک زندگی اسلامی و در قالب کتاب "اینگونه باشیم" که حاوی 40 آیه بود، برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات در بخش بزرگسالان روزهای 24 و 25 آذر ماه و در بخش شکوفه‌ها روز‌های 27 و 28 آذر ماه برگزار شد، افزود: برگزیدگان هر رشته در مرحله استانی به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم راه می‌یابند.

حسینی اراکی در ادامه با تاکید بر اینکه همنشینی با قرآن تضمین‌کننده سعادت انسان‌ها است، افزود: تلاوت کنندگان قرآن کریم باید حقائق قرآن را درک کرده و با توجه به عظمت متکلم آن قرآن بخوانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: توجه به مفاهیم بلند قرآنی و تدبر در آیات آن باید سرلوحه کار قاریان قرآن باشد.

حسینی اراکی در ادامه با تاکید بر اهمیت قرآنی کردن فضای جامعه، بر لزوم برنامه‌ریزی درست برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرکت هفت هزار نفری کرمانشاهیان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال گذشته، این رقم را رقمی بالا عنوان کرد که در راستی آزمایی نیز به تایید رسید و استان کرمانشاه توانست رتبه نخست کشوری را در این زمینه در سال گذشته بدست آورد.

این مسئول با اشاره به آمار بالای مبلغین اعزامی در سال جاری گفت: امسال 900 نفر مبلغ اعزامی به استان داشتیم که رتبه نخست کشور را در زمینه اعزام مبلغ بدست آوردیم.

به گفته حسینی اراکی در سال‌های قبل تعداد مبلغین اعزامی به استان از 300 نفر بیشتر نمی‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به استقبال از 100 هزار نفر از زائرین عتبات عالیات که به مناسبت اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کرده بودند، اسکان، اطعام و خدمت‌رسانی جزیی به این زائران در مسیر رفت و برگشت را از اقدامات انجام شده دانست.

در پایان این همایش از فعالان قرآنی استان و یاوران وقف تجلیل شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93100301387
  • خبرنگار :