نبیل عربی: جهان از ادامه درگیری‌ فلسطین و اسرائیل احساس خطر می‌کند

نبیل العربی اعلام کرد که به منظور گسترش تلاش کشورهای عربی برای حمایت از پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، اتحادیه عرب 15 ژانویه سال جدید میلادی نشستی برگزار ‌می‌کند.

نبیل العربی اعلام کرد که به منظور گسترش تلاش کشورهای عربی برای حمایت از پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، اتحادیه عرب 15 ژانویه سال جدید میلادی نشستی برگزار ‌می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که نشست کمیته وزارتی درخواست فلسطین برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل و گفت‌وگو در خصوص آن با کشورهای عضو شورای امنیت و گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است.

نبیل عربی گفت: امیدواریم که ساختار جدید شورای امنیت در سال جدید و عضویت کشورهای اسپانیا، مالزی، نیوزیلند، ونزوئلا و آنگولا به رای‌گیری که به نفع پیش‌نویس قطعنامه مذکور باشد، منجر شود.

وی تصریح کرد که با آمریکا، چین، روسیه و کشورهای بزرگ برای تلاش درخصوص به موفقیت رسیدن این پیش‌نویس مذاکره خواهد کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به تلاش کشورهای عربی برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای پایان نزاع طرفین عربی و اسرائیلی تاکید کرد و گفت: جهان از ادامه درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل احساس خطر می‌کند

نبیل عربی ضمن انتقاد از لجاجت و کارشکنی رژیم صهیونیستی در اجرای تصمیمات شورای امنیت و سازمان ملل به رغم تعهد خود در قبول آنها اظهار کرد: آیا برای تمام جهان یک قانون و برای اسرائیل یک قانون جداگانه وجود دارد؟!

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن ابراز نگرانی خود و تمام جامعه جهانی از خطرات ادامه نزاع عربی - اسرائیلی به ویژه پس از جنگ اخیر غزه و با اشاره به اهمیت به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط پارلمان‌ها، از تمام کشورهای جهان از جمله پارلمان اروپا خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند چراکه هنوز هشت کشور اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند.

نبیل عربی همچنین از احتمال اعزام هیات بلندپایه عربی به آمریکا برای درخواست عدم استفاده این کشور از وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در شورای امنیت خبر داد.

وی افزود: با وجود اینکه آمریکا منافع مشترک زیادی با اسرائیل دارد اما باید قطعنامه شماره 465 شورای امنیت درخصوص غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های اسرائیل که مورد تایید آمریکا نیز بوده، به این کشور یادآوری شود.

دبیر کل اتحادیه عرب درخصوص ایجاد فضای دوستانه مناسب در کشورهای عربی و در اشاره به آشتی قطر و مصر بار دیگر بر اهمیت این آشتی که زمینه‌ساز صلح عربی است، تاکید کرد و افزود: هدف از تاسیس اتحادیه عرب و منشور آن تلاش برای تحکیم روابط میان کشورهای عربی است.

نبیل عربی در پایان با اشاره به تحکیم روابط دوستانه میان کویت و عراق آن هم در سایه توافق‌های لازم اعلام کرد که سال 2015 پیرامون روابط میان کشورهای عربی، سالی مثبت و امیدوارکننده خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93100301201
  • خبرنگار :