تهدید عباس به قطع تمامی روابط تشکیلات خودگردان با اسرائیل

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد، در صورتی که شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده جهت پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی را تصویب نکند، تشکیلات خودگردان هرگونه روابط خود را با این رژیم متوقف می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد، در صورتی که شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده جهت پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی را تصویب نکند، تشکیلات خودگردان هرگونه روابط خود را با این رژیم متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی خبری که در مقر وزارت امور خارجه الجزایر در پایان سفرش به این کشور برگزار شد، از همبستگی بین‌المللی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای مختلف، کمپین‌های مردمی در این خصوص و نیز اقدام مجلس عوام انگلیس در به رسمیت شناختن کشور فلسطین قدردانی کرد.

در این کنفرانس خبری، عبدالقادر بن صالح، رئیس پارلمان الجزایر و رمطان لعمامره، وزیر خارجه این کشور و تعدادی از اعضای دولت الجزایر حضور داشتند.

وی همچنین تهدید کرد، درصورتی که تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی از طریق پیش‌نویس ارائه شده توسط اردن به شورای امنیت شکست بخورد، تشکیلات خودگردان هرگونه روابط خود را با این رژیم متوقف می‌کند.

عباس ادامه داد: در صورت شکست این قطعنامه گام‌های سیاسی و حقوقی اتخاذ خواهد شد که پیامدهایی از جمله قطع هرگونه روابط با دولت اسرائیل و ملزم کردن آن به قبول مسوولیت‌هایش به عنوان یک دولت اشغالگر به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ما مصمیم تا حقوق مردم خود را در بازگشت به فلسطین و آزادی تمام اسیران فلسطینی از زندان‌های اسرائیل باز پس بگیریم و هرگز تسلیم سیاست سرکشانه اسرائیل نخواهیم شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: باید فجر آزادی طلوع کند و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تشکیل شود.

وی تاکید کرد: مساله فلسطین در آن واحد هم کلید صلح و هم کلید جنگ در خاورمیانه است و این مساله پایه و اساسی برای امنیت و صلح خواهد بود.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین مقاومتی مسالمت‌آمیز و مردمی و سیاسی است که علیه شهرک‌سازی‌ها و دیوار حائل صورت می‌گیرد اما اسرائیلی‌ها می‌گویند که ما تروریست‌های دیپلمات هستیم و من از حضار دیپلمات می‌خواهم تا این نام‌گذاری را تفسیر کنند.

وی افزود: سیاست فلسطین برای به انزوا کشاندن اسرائیل به دلیل پایمال کردن حق مردم فلسطین و سرزمین و منابع طبیعی و منابع آبی آن‌ها نتیجه می‌دهد و اسرائیل نمی‌تواند به بهانه‌ها و دلایل امنیتی دروغین مانع از استفاده مردم فلسطین از این منابع شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93100300913
  • خبرنگار : 71457