مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

امام رضا(ع) ‌غریب نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دامن زدن به غربت امام رضا‌ بحثی احساسی است، امام رضا(ع)، غریب نیست بلکه همه کس ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دامن زدن به غربت امام رضا‌ بحثی احساسی است، امام رضا(ع)، غریب نیست بلکه همه کس ایران است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: امام رضا، افتخار ما ایرانیان است و جایز نیست که از کلمه غریب برای این امام رئوف استفاده کنیم، اگر استفاده از این کلمه به خاطر شهدای دور افتاده از وطن باشد قبول است اما اگر به خاطر بی‌کسی باشد قبول نیست.

وی تصریح کرد: هنگام صحبت کردن در خصوص امامان معصوم باید توجه کنیم که کلماتی به کار ببریم که دور از احساسات و بر اساس منطق باشد و نسبت دادن کلمه «غریب» گزاف و بیهوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به ولایت‌پذیری خاطرنشان کرد: مسئله مورد بحث در خصوص امام رضا (ع) ولایت‌پذیری ایشان است، شرط ورود به حریم امن الهی نیز ولایت است که امام رضا (ع) محور ولایت هستند.

وی با اشاره به نقش سیاسی امام رضا(ع) در عصر خود توضیح داد: ائمه اطهار(ع) در زمانی که زندگی می‌کردند علاوه بر چهره دینی نقش یک چهره سیاسی را نیز در حکومت اسلامی ایفا می‌کردند و امام رضا(ع) از این قائده مستثنی نیست.

نعمت‌اللهی افزود: زمانی که امام رضا(ع) ولایتعهدی را پذیرفت مأمون عباسی برای اینکه امام رضا (ع)‌ کانون مبارزه علیه حکومت عباسی نشود به‌دنبال دور کردن این امام بزرگوار از مدینه بود.

وی اضافه کرد: مشروعیت بخشیدن به حکومت و پذیرش پست و مقام از اهداف مامون عباسی در جهت تخریب شخصیت آن امام بزرگوار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه امام رضا(ع) هوشمندتر و قوی‌تر از مأمون بود توانست با هوشمندی و درایت نقش مهمی در مسائل سیاسی به نفع جهان اسلام ایفا کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93100200606
  • خبرنگار :