در تلاش برای نجات اسرائیل؛

کری: تنها راه برقرای صلح در فلسطین مذاکره دو طرف است

وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای ممانعت از مطرح شدن قطعنامه فلسطین در شورای امنیت، مذاکرات گسترده‌ای را در اروپا آغاز کرده و در سخنانی تاکید کرد که راه حل مشکل فلسطین تنها با توافق اسرائیل و فلسطینیان ممکن خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای ممانعت از مطرح شدن قطعنامه فلسطین در شورای امنیت، مذاکرات گسترده‌ای را در اروپا آغاز کرده و در سخنانی تاکید کرد که راه حل مشکل فلسطین تنها با توافق اسرائیل و فلسطینیان ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در لندن گفت: شرایط در فلسطین نباید به شکل کنونی ادامه یابد. ما شاهد این هستیم که خشونت‌ها در این منطقه از خاورمیانه رو به افزایش است، پس باید برای ممانعت از آن هرچه زودتر اقدامی انجام گیرد.

وی ادامه داد: راه حل پایان خشونت‌ها و استقرار صلح و امنیت دائم در منطقه، مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل است و ما و متحدانمان تلاش‌هایی انجام داده‌ایم تا مذاکرات بار دیگر به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که مسئله فلسطین در شرایط کنونی قابل قبول نیست و باید این مسئله حل و فصل شود.

جان کری این سخنان را پس از دیدار روز گذشته خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیدار امروزش با صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها در گفت‌وگوهای صلح ایراد کرد.

وی همچنین دیدارهایی با وزرای امور خارجه انگلیس و فرانسه داشت و قرار است به زودی با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و وزرای خارجه برخی کشورهای عربی نیز دیدار کند که تمامی این دیدارها برای جلوگیری از رفتن فلسطین به شورای امنیت و ممانعت از ارائه قطعنامه به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و تعیین ضرب الاجل برای پایان اشغالگری اسرائیل در این شورا است.

کری در ادامه به مسئله داعش در عراق و سوریه پرداخت و گفت: اقدامات ما علیه داعش در مرحله اول نتایج خود را آشکار کرده و پیشروی‌های داعش متوقف شده و این امر باید ادامه یابد.

وی افزود: داعش تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد تا به شمار نیروهای خود بیفزاید و در این راستا از امکانات اینترنتی و بین‌المللی استفاده می‌کند. ما باید با ممانعت از این اقدامات، داعش را تضعیف کنیم.

کری در پاسخ به سوالی درخصوص کاهش ارزش روبل روسیه در مقابل دلار گفت: این مسئله ارتباط مستقیمی با تحریم‌ها ندارد و به مسائل متعددی مربوط می‌شود اما در مجموع تحریم‌های ما و هم‌پیمانان اروپایی‌مان علیه روسیه برای این است که روس‌ها بدانند الحاق کریمه به خاک روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی همچنین با ابراز تاسف از حوادث گرونگیری در پاکستان و استرالیا تاکید کرد که آمریکا آماده همکاری برای رویایی با تروریسم در سراسر جهان است و اینکه این دو کشور قدرتمندتر از آن هستند که با چنین اقداماتی از مواضع خود کوتاه بیایند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93092515270
  • خبرنگار : 71430