سپید مثل گیسوان بلند زمستان

‌تنگه و آبشارهای یخی ابرسج شاهرود، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان است که با وجود بدیع بودن آن هنوز‌ ناشناخته مانده است.

‌تنگه و آبشارهای یخی ابرسج شاهرود، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان است که با وجود بدیع بودن آن هنوز‌ ناشناخته مانده است.

محمدحسین بحرالعلمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، اظهار کرد: ارتفاع بلندترین آبشار از آبشارهای یخی ابرسج 12متر است.

وی با اشاره به اینکه فاصله این آبشارها از مرکز شهرستان کمی بیش از 28 کیلومتر است، یادآور شد: حدود 28کیلومتر از جاده آسفالت و راه شوسه است و علاوه بر آن نیاز به 3 کیلومتر پیاده روی در تنگه وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: بهترین زمان بازدید دی ماه تا اواسط اسفندماه است.

بحرالعلومی تصریح کرد: تنگه و آبشارهای یخی ابرسج از جمله جاذبه‌های گردشگری استان سمنان و شهرستان شاهرود است که در دامنه‌های رشته کوه البرز شرقی قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌های دسترسی به این جاذبه زیبای گردشگری افزود: برای دسترسی به این دره و آبشارهای آن باید از شاهرود و در جاده آزادشهر حرکت و پس از طی حدود 12 کیلومتر در جاده‌ای که با تابلو مشخص شده به سمت روستای ابرسج مسیر را ادامه و به این آبشارهای یخی برسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه طول این جاده حدود 14کیلومتر است، ادامه داد: در شمال روستا دره‌ای وجود دارد که باید برای رسیدن به این آبشارهای یخی در مسیر این دره حرکت کنید.

وی گفت: برای عبور از این دره در زمستان نیاز به کفش و پوشاک زمستانی وجود دارد و گردشگرانی که علاقه‌مند به دیدن مناظر چشم نواز این منطقه هستند، باید ترجیحا یخ شکن به همراه داشته باشند، چرا که در برخی از نقاط مسیر یخ زده است.

بحرالعلومی اضافه کرد: در طول مسیر نیز قندیل‌های یخی بی شماری وجود دارد که با اشکال مختلف مناظری بدیع و کم نظیر به وجود آورده‌اند.

این کارشناس ارشد گردشگری و میراث فرهنگی استان با اشاره به دیگر جاذبه‌های این منطقه افزود: این منطقه از تنوع گیاهی و جانوری زیادی برخوردار است و انواع گرامینه، انواع گون، ارس، زرشک، درمنه، چوبک، جارو علفی، زیره وحشی، کنگر و پیچک صحرایی و... از جمله گونه‌های گیاهی این منطقه است. همچنین پلنگ، خرس، گراز، گرگ، گربه وحشی، تشی، خرگوش، کبک و شاهین و... از جمله گونه‌های جانوری است که در زیستگاه‌های پیرامونی این دره زیبا زیست می‌کنند.

‌انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93091911853
  • خبرنگار :