حماس شکایت اسرائیل از آنکارا به بهانه فعالیت مقاومت در ترکیه را محکوم کرد

حماس شکایت رژیم صهیونیستی به ناتو علیه ترکیه را اقدامی برای دور کردن نگاه‌ها از جنایات و قربانی نشان دادن خود دانست و تاکید کرد اتهامات این رژیم به العاروری هیچ پایه و اساسی ندارد.

حماس شکایت رژیم صهیونیستی به ناتو علیه ترکیه را اقدامی برای دور کردن نگاه‌ها از جنایات و قربانی نشان دادن خود دانست و تاکید کرد اتهامات این رژیم به العاروری هیچ پایه و اساسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن تکذیب ارتباط یکی از فرماندهان خود در ترکیه با عملیات مقاومت علیه اسرائیل اعلام کرد: کانون واقعی تروریسم در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی است که سرزمین‌های ما را اشغال و اماکن مقدس ما را ناپاک کرده و فجیع‌ترین جنایت‌ها را در حق کودکان، زنان و سالمندان ما مرتکب می‌شود.

این رژیم دو روز پیش شکایتی را علیه ترکیه به بهانه حضور صالح العاروری، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در این کشور به ناتو ارائه و العاروری را متهم کرد که از دفتر خود در ترکیه عملیاتی علیه این رژیم را با اطلاع مسوولان ترکیه مدیریت می‌کند.

حماس در واکنش به این ادعا، بر اهمیت پیگیری جنایتکاران جنگی اسرائیل و محاکمه این افراد به خاطر اقدامات ضدانسانی‌شان و جنایاتی که در جنگ غزه علیه فلسطینی‌ها مرتکب شدند، تاکید کرد.

در بیانیه حماس آمده است: دشمن اسرائیلی سخت تلاش می‌کند از طریق باورهای عقیدتی در ترکیه و مسائل سیاسی، جهان را علیه کشور ترکیه تحریک و مشکلاتی را در این کشور و منطقه و جهان ایجاد کند.

جنبش حماس در این بیانیه با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی درباره صالح العاروری گفت: وی یکی از رهبران سیاسی است که به تلاش‌هایش برای دفاع از مردم کشور خود به شیوه سیاسی و حفظ ارزش‌هایی چون حق و عدالت مشهور است و تلاش دشمن برای متهم کردن وی اقدامی شکست خورد با هدف تغییر مواضع انسانی ترکیه نسبت به مردم فلسطین است.

حماس ادامه داد: اینگونه تبلیغات صهیونیستی روحیه مردم و فرماندهان ما را هدف گرفته و قصد محدود کردن دفاع از مساله فلسطین را دارد ولی ما هرگز به این رژیم اجازه نمی‌دهیم به فرماندهان ما نزدیک شود حال بهای ان هرچه که می‌خواهد باشد.

در این بیانیه صراحتا آمده است: مسوولیت عملیات مقاومت علیه اشغالگران را گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس بر عهده گرفته‌اند و هیچ ارتباطی به صالح العاروری و دیگر رهبران سیاسی حماس ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای دروغین اشغالگران پیرامون کشف و نابودی تیم‌های نظامی مقاومت فلسطین در کرانه باختری تکراری است و بیشتر اخبار دروغین و اغراق شده هستند که از سوی دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های این رژیم در مقابل مقاومت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آذر ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 93091006200
  • خبرنگار : 71496