«چنارستان» فردا رونمایی می‌شود

مستند «چنارستان» ساخته هادی آفریده، فردا شب (10 آذرماه) با حضور مرتضی احمدی، علی دهباشی، کامران عدل و... در جشنواره سینما حقیقت رونمایی می‌شود.

مستند «چنارستان» ساخته هادی آفریده، فردا شب (10 آذرماه) با حضور مرتضی احمدی، علی دهباشی، کامران عدل و... در جشنواره سینما حقیقت رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، نخستین اکران مستند «چنارستان» به کارگردانی هادی آفریده، دوشنبه (دهم آذرماه) ساعت 20 با حضور مهمانان ویژه، اصحاب رسانه و... در سالن اصلی سینما فلسطین و در قالب هشتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت خواهد بود.

در رونمایی از این مستند قرار است افرادی همچون مرتضی احمدی، علی دهباشی، کامران عدل و... که در این فیلم درباره خیابان ولیعصر (عج) به عنوان طولانی‌ترین چنارستان جهان صحبت کرده‌اند، حضور داشته باشند.

در خلاصه داستان مستند «چنارستان» آماده است: «خیابان ولیعصر (عج) به طول بیش از هفده کیلومتر، جنوب تهران را به شمال و رشته کوه‌های البرز پیوند می‌دهد. زمانیکه این خیابان احداث شد، طرفین آن را با بیش از شصت هزار نهال چنار آراستند اما امروز فقط حدود هشت هزار درخت چنار در این خیابان پابرجاست. اکنون درختان باقی مانده، هویت شهری و تاریخی تهرانی‌ها را تشکیل می‌دهند. مستند "چنارستان" به مهمترین خاطرات شهری و رویدادهای اجتماعی و حوادث سیاسی مردم ایران در طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و طولانی‌ترین چنارستان جهان می‌پردازد».

تولید فیلم مستند «چنارستان» بیش از دو سال زمان برده است و برای نخستین بار با تصویربرداری هوایی از چنارهای کهن‌سال خیابان ولیعصر (عج) تهران، این خیابان منحصربفرد را ثبت کرده است.

برای تولید این اثر از آرشیوهای متنوع و دیده نشده بیش از صدسال تهران تا به امروز استفاده شده است که شاخص‌ترین این تصاویر آرشیوی مربوط به تصاویر هوایی است که در دوران قاجار با بالن از منطقه منیریه فیلمبرداری شده است.

در «چنارستان» چهره‌های شاخصی مانند مرتضی احمدی، کامران عدل، دکتر احمد نادعلیان، علی دهباشی، حوری اعتصام، عین‌اله کیوان‌شکوه، حسن میرزاعلی، اسکندر مختاری، سعید سادات‌نیا، امیر انوش‌فر، ایرج حسابی، نوا توکلی‌مهر و... حضور دارند و صحبت کرده‌اند.

عوامل اصلی تولید این مستند عبارتند از: محقق، نویسنده و کارگردان: هادی آفریده، تصویربردار: محمد عاشقی،‌تدوین: حمید نجفی‌راد، صدابردار: حسن شبانکاره، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، گوینده: آرزو روشناس، عکس: نوشین جعفری، مدیر تولید: اعظم صادقی‌منفرد، تهیه‌کننده: هادی آفریده.

مرتضی احمدی در «چنارستان»

مستند «چنارستان»

پوستر «چنارستان»

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93090905741
  • خبرنگار : 71408