ورود «سحر» به بلایا

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از تربیت مربیان تیم‌های سحر که وظیفه امدادرسانی پس از بلایا را برعهده دارند خبر داد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از تربیت مربیان تیم‌های سحر که وظیفه امدادرسانی پس از بلایا را برعهده دارند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر وحید قبادی‌دانا امروز در مراسم اختتامیه طرح سحر با بیان اینکه در حال حاضر 800 نفر از جوانان جمعیت هلال‌احمر در دوره‌های حمایت روانی – اجتماعی پس از بلایا شرکت و موفق به نایل آمدن به درجه کارشناسی شدند، گفت: نسبت جنسیتی در این تیم‌ها لحاظ شده است و تعداد دختران و پسران برابر است.

وی به مدیریت سگ‌های آبی اشاره کرد و گفت: سگ‌های آبی در رودخانه‌ها اقدام به سدسازی کرده و این در حالی است که هر سگ دقیقا ادامه‌دهنده راه دیگری و این پشتکار و تداوم موجب قوام و استمرار رضایت می‌شود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در سال 91 شورای عالی هلال مسئولیت حمایت روانی پس از بلایا را به جوانان جمعیت هلال‌احمر سپرد، گفت: در ورزقان این پروژه استارت خورد؛ اما نواقصی داشت که در طول زمان برطرف شد.

قبادی‌دانا با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی و دانشجویان نخبه در این طرح در قالب مددکاران روانی و اجتماعی ساماندهی شدند، گفت: تعداد تیم‌های سحر در هر استان براساس ظرفیت و نیازهای استانی طراحی شده است، اما در نظر داریم تعداد تیم‌های سحر در برخی استان‌های نیازمند را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه می‌توان از پتانسیل سحر در حوادث جاده‌ای نیز استفاده کرد، گفت: می‌توان از ظرفیت این روانشناسان عضو تیم‌های سحر در حمایت روانی قربانیان حوادث رانندگی نیز استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین عسکری یکی از مربیان و مدرسان طرح سحر با بیان اینکه در حال حاضر 31 تیم حمایت‌های روانی در 31 استان فعالیت می‌کنند، گفت: 11 هزار فوق‌لیسانس عضو جمعیت هلال‌احمر هستند که به زودی کارشناسان در راستای بومی‌سازی کتب درسی و راه‌اندازی سایت اقدام خواهند کرد.

همچنین دکتر امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به چرایی راه‌اندازی این تیم‌ها گفت: تحقیقات نشان داده است که بازماندگان به دلیل تاثیر حادثه دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند و حتی 10 سال پس از حادثه رفتارهای نابهنجار در آنان ظهور و ورود می‌کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه مداخلات اجتماعی پس از وقوع حوادث می‌تواند نقش زیادی در کاهش بروز ناهنجاری‌ها داشته باشد، گفت: در حال حاضر تیم‌های 26 نفره در 31 استان فعال هستند و در نظر داریم با گسترش این تیم‌ها، از اشتراکات فرهنگی استان‌ها استفاده ببریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 93090905339
  • خبرنگار : 71368

برچسب‌ها