صادرات چمدانی "چاروق‌" زنجان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح‌کرد: صادرات چاروق زنجان چمدانی و غیررسمی است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح‌کرد: صادرات چاروق زنجان چمدانی و غیررسمی است.

محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، گفت: صادرات عمده صنایع‌دستی زنجان چاقو و از مرز مهران است که این صادرات کاملاً غیررسمی است بقیه صنایع‌دستی نیز مانند مس و ... با نام استان‎های دیگر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‎های 90 و 91 صادرات چاقو به صورت غیررسمی و با حجم 400 جفت چاروق انجام می‌شد و با توجه به میزان وضعیت تولید چاروق در استان که بالغ بر 500 جفت در ماه است، سبب شده تجار از تجارت چاروق دست بکشند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان اظهارکرد: صادرات چاروق زنجان به صورت چمدانی و غیررسمی است، چرا که هر هنرمند در هر روز یک جفت چاروق می‎تواند تولید کند که در هر ماه میزان تولید هنرمندان حداقل 25 جفت است، لذا در طول سال میزان کمی چاروق تولید می‌شود و سبب می‌شود میزان صادرات چمدانی باشد و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده صادرات رسمی و از طریق گمرک باشد.

علی‌محمدی تصریح‌کرد: مردم کشورهای شرق آسیا، ژاپن و کره علاقه‌مند به پاپوش‎های سنتی هستند، لذا ورود چاروق به این کشورها جذاب است. همچنین غالب مردم اروپا و سایر کشورها بسیار علاقه‌مند هستند که صنایع‌دستی را در دکور خانه‎های خود داشته باشند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 93082714397
  • خبرنگار :