معماری مسجد امام(ره) از جاذبه‌های سمنان

فرماندار شهرستان سمنان گفت: معماری خاص مسجد امام خمینی(ره) یکی از جاذبه‌های مهم تاریخی و مذهبی شهر تاریخی سمنان است.

فرماندار شهرستان سمنان گفت: معماری خاص مسجد امام خمینی(ره) یکی از جاذبه‌های مهم تاریخی و مذهبی شهر تاریخی سمنان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، حسن سعدالدین که به منظور پیگیری وضعیت مرمت مسجد امام خمینی(ره) و بافت‌های فرسوده از محله "کهنه دژ" شهر سمنان بازدید می‌کرد با اشاره به معماری خاص مسجد تاریخی امام خمینی(ره) سمنان، از آن به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهر سمنان یاد و اظهار کرد: سبک معماری این مسجد از لحاظ بصری و جاذبه درونی و معنوی تاثیر بسیاری بر دل هر انسان صاحب ذوقی می‌نهد.

وی تسریع در ساماندهی و مرمت بخش‌های مختلف منجمله معماری، ساخت سرویس‌های بهداشتی، حمام و... در مسجد امام شهر سمنان را خواستار شد.

فرماندار سمنان هم‌چنین گفت: در این بازدید مقرر شد دستگاه‌های متولی تا قبل از 21 آذر ماه امسال ضمن تکمیل و ساخت سرویس‌های بهداشتی و خدماتی در این مجموعه به مرمت مسجد تاریخی امام(ره) بپردازند.

وی هم‌چنین یادآور شد: با هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی و شهرداری سمنان بخشی از بافت‌های فرسوده سمنان تخریب و احیا می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ مسجد امام خمینی یا مسجد سلطانی سمنان یکی از یادمان‌های عصر قاجار و نمونه کامل مسجد چهار ایوانی و معرف معماری آن دوره است.

این بنای تاریخی که از آن به عنوان مصلی نمازجمعه نیز استفاده می‌شود، در مرکز شهر سمنان واقع شده و از مهم‌ترین و زیباترین بناهای تاریخی استان سمنان به شمار می‌آید.

مسجد امام سمنان

مسجد امام سمنان

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93082714223
  • خبرنگار :