عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی :

حاکمیت نبایداز رسانه منتقد احساس خطر کند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، تصریح کرد که مطبوعات باید به حاکمیت با دیده برادری که قصد رشد و تقویت برادرش را دارد، نگاه کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، تصریح کرد که مطبوعات باید به حاکمیت با دیده برادری که قصد رشد و تقویت برادرش را دارد، نگاه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمد صادق جوادی حصار در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان با بیان این‌که آفت موجود در حوزه جراید و مطبوعات درگیری‌های اهالی مطبوعات با یکدیگر است، اظهار کرد: همان‌گونه که دو شخصیت سیاسی با دو گرایش سیاسی متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند دو روزنامه هم باید تحمل قرار گرفتن در کنار همدیگر را داشته باشند.

وی افزود: ما به عنوان یک جامعه برای تولید فکر و فرهنگ و بستر سازی برای تقویت و تربیت نمادهای مورد نیاز جامعه ناچار هستیم تن به تعدادی حقایق بدهیم. باید تمرین نقد کردن و نقد شدن را با خودمان داشته باشیم و این مساله باید در مطبوعات انجام شود.

وی تصریح کرد: باید حاکمیت سیاسی در ایران در حوزه رسانه به سطحی از تعادل منطقی برسد که حاکمیت از رسانه منتقد احساس خطر نکند، چراکه هدف رسانه‌های داخل ایران زیرآب حاکمیت را زدن نیست، رسانه می‌خواهد در کنار حاکمیت رشد کند و اگر جایی حاکمیت را نقد می‌کند از سر دلسوزی و نگرانی است.

وی ادامه داد: حاکمیت باید این اطمینان را به اهالی مطبوعات بدهد که اهالی مطبوعات، یاران حاکمیت و ستون چهارم دموکراسی کشور هستند و حاکمیت آن‌قدر سست نیست که با انتقاد اهالی مطبوعات بلرزد.

جوادی حصار تأکید کرد: حاکمیت باید به مطبوعات با دیده دوست نگاه کند و مطبوعات باید به حاکمیت با دیده برادری که قصد رشد و تقویت برادرش را دارد، نگاه کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که قدرت، تخصص و ثروت مطبوعات توانا را می‌آفریند، خاطرنشان کرد: اهالی مطبوعات باید به سمتی بروند که دستشان پیش هیچ‌کس دراز نباشد یعنی کالایش را به نحوی تولید کند که مردم بابت این کالا پول دهند.

وی اظهار کرد: تخصص شرط پیشروی در فضای کنونی است. متأسفانه برخی از رسانه‌ها تنها به عنوان اینکه روزنامه‌شان منتشر شود، خوشحال هستند. داشتن یک عنوان که 30 تا 35 سال در هر هفته منتشر شود، خوب است اما نیاز ما را در عرصه سیاست‌های داخلی و بیرونی تأمین نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود عرصه در اختیار افرادی قرار بگیرد که انحصار، نیازشان و آمال و آرزویشان است. چون این افراد انحصارطلبانه این عرصه را در اختیار قرار می‌دهند و نمی‌توانند مدیریت مطلوب انجام دهند، افکار عمومی برای دانستن به آبشخورهای دیگر مراجعه می‌کند.

جوادی حصار ادامه داد: چرا در این دوره ده ساله علی‌رغم همه فشارها، ترغیب‌ها، تشویق‌ها و ... میزان مخاطب رسانه‌های خارجی چندین برابر رسانه‌های ملی بود، برای این که آفت انحصار در این عرصه خود را نشان داده و از برندسازی‌های دلنشینی که جامعه به سمت آن‌ها تمایل نشان داده دور بوده است.

وی با اعتقاد بر این‌که اصفهان با توجه به پیشینه سترگ در عرصه‌های مختلف شایسته داشتن مطبوعاتی قوی‌تر و برازنده‌تر از وضع کنون است، گفت: اصفهان یک کارخانه تولید برند نیروی انسانی است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: با توجه به این‌که اصفهان در حوزه شعر و ادبیات، دین و مذهب، صنایع دستی، نقاشی، خط، سینما، معماری، صنعت و ... مفاخر زیادی داشته و دارد پس می‌تواند در حوزه مطبوعات هم سرآمد باشد.

جوادی حصار با بیان این‌که در اصفهان یک نابرابری معنادار در حوزه رسانه در مقایسه با دیگر حوزه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مناسبات اجتماعی نیاز به برندهای قابل تکثیر داریم، اصفهان در حوزه ورزشی هم‌اکنون دو تیم دارد که هر کدام در زمانی نماینده فوتبال ایران در آسیا بوده و هستند؛ این اتفاق باید در حوزه رسانه هم بیفتد و باید در عرصه خبر هم خبرنگارانی وجود داشته باشند که در عرصه ملی خوش بدرخشند، البته در این عرصه خبرنگاران و اهالی رسانه وجود داشته‌اند اما کم است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93082714179
  • خبرنگار :