مدیر شبکه بازار در جریان بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، درغرفهی ایسنا حاضر شد و مطالبی را دربارهی انتخاب محمد سرافراز به عنوان رییس جدید صداوسیما بیان کرد.
او همچنین از ویژگیهای خبرگزاری دانشجویان ایران گفت وایسنا را از معتبرترین رسانههای ایران برشمرد که تعامل خوبی با رسانه ملی داشته است.
مجید رجبی معمار- مدیر حال حاضر شبکه بازار و مدیر شبکههای تهران و جامجم - در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، دربارهی انتصاب محمد سرافراز به عنوان رییس جدید صدا و سیما، اظهار کرد: با مدیریت آقای سرافراز بر صدا و سیما این رسانه جلو خواهد بود، چون آقای سرافراز میداند تولید یعنی چه و به کار رسانه وقوف دارد.
وی دربارهی اظهار نظر اخیر سید عزت الله ضرغامی که در پاسخ به پرسش ایسنا عنوان شد و اعلام کرد از میان شبکههای تلویزیونی، شبکه بازار را برای مطلع شدن از قیمت اجناس بیشتر تماشا میکند، گفت: آقای مهندس ضرغامی لطف کردهاند، اما ایشان معمولا اهل تعارف نیستند به دلیل اینکه مدتی قبل به خود من هم این مطلب را گفته بودند که وقتی به منزل میروم، میبینم خانواده در حال دیدن شبکه بازارهستند.
رجبی معمار در ادامه درباره ایسنا گفت: ایسنا از خبرگزاریهایی است که تعامل خوبی با مجموعه رسانه ملی داشته است. در دورهای که بعضی از خبرگزاریهای بنام کشور به شدت با افول روبهرو بودند، ایسنا واقعا جور خیلی از مباحث خبری را میکشید و من از بخشهای مختلف به ویژه از بخش فرهنگی ایسنا که از بخشهای بسیار فعال این خبرگزاری بوده است، صمیمانه تشکر میکنم.
وی همچنین تاکید کرد: بخش فرهنگی ایسنا از بخشهایی است که خیلی با شبکههای مختلف تلویزیونی همکاری و همراهی داشته و در فعالیت خبری پیشتاز بوده است.
مدیر شبکه بازار همچنین در پاسخ به این پرسش که آیندهی شبکه بازار و مدیریت خود او در دوره ریاست محمد سرافراز چه خواهد شد؟ گفت: این را باید از آقای سرافراز بپرسید. ایشان از مدیران پرتجربه است که بیش از 20 سال تجربه مدیریت کلان در رسانه را دارد و این خیلی جای خوشحالی و خوشبختی است. شنیدهها پیش از این از آمدن افراد مختلفی به تلویزیون حکایت میکرد. اما اینکه ایشان انتخاب شد، جای خوشحالی دارد. آقای سرافراز مدیری توانا هستند که خودشان تمام بخشهای تولید و سختیهای کار تولید در رسانه را میشناسند. ایشان خودشان چند شبکه تلویزیونی راهاندازی کردهاند و به خوبی به مسائل و ظرایف تولید در رسانه واقف هستند.
او همچنین اضافه کرد: کار در رسانه هم جنبه سیاسی دارد و هم جنبههای کلان فرهنگی، دینی، مذهبی و مسائل مربوط به اختلافات قومی و مسائل تخصصی. آقای سرافراز چون وقوف کافی دارند، به نظرم در این جابهجایی از این جهت رسانه، کلی جلو است؛ یعنی نیازی ندارد مدتها دیگران به یک مدیر کمک کنند و بگویند کار تولید یعنی چه. اصل رسانه تولید است. کسانی که در خط مقدم هستند همان کسانی هستند که کار تولید میکنند، بقیه بخشهای سازمان باید به آنها کمک کنند. ایشان این تجربهها را دارند و گمان ما این است که تحولات مثبتی در سازمان رخ خواهد داد. ایشان درخصوص سیاستهای کل شبکهها و شبکه بازارهم طبیعتا برنامهریزی خواهند کرد و درخصوص همه مدیران نیز تصمیم خواهند گرفت. من فکر میکنم چون ایشان مدیری مجرب و توانا هستند، هر تصمیمی که بگیرند مناسب خواهد بود.
مدیر سابق شبکههای جام جم و تهران، سپس درباره علت فعالیتش در شبکه بازار گفت: قرار ما این بود که در هرجا آقای مهندس ضرغامی احساس میکردند میتوانیم کمکی به ایشان بکنیم، همکاری داشته باشیم. وقتی از شبکه جام جم فارغ شدیم، به من فرمودند شبکه بازار در شروع کار خود است و به برنامهریزی جدی نیاز دارد. شاید محتوای این شبکه با سوابق و جنس کار ما چندان انطباق نداشت و بعضی از دوستان رسانهای هم در این باره از ما سوال میکردند، اما چون ما این قرار را با آقای ضرغامی گذاشته بودیم که هرجا میتوانیم به ایشان کمک کنیم، قبول کردیم و به این شبکه رفتیم. امیدوارم کار موفقیتآمیزی انجام شده باشد. به لطف خدا موفقیتهای نسبی وجود داشته است. بازخوردها، ایمیلها و پیامکهایی که مرتب از مردم میگیریم و همچنین اظهار نظری که خود آقای ضرغامی کردهاند نشان میدهد که به هر حال یک سری موفقیتهای نسبی وجود داشته است. در آینده هم هرجا احساس کنیم میتوانیم در رسانه کاری کنیم، کمک خواهیم کرد.
مجید رجبی معمار در پایان این گفت وگو توضیحاتی درباره فعالیتهای شبکه بازار ارائه داد که مشروح آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
انتهای پیام