رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران عنوان کرد

برخورد با ناظران متخلف ساختمان‌سازی

سازمان نظام مهندسی استان تهران ساخت و سازها را به صورت تصادفی چک می‌کند، آن چیزی که در قانون سازمان نظام مهندسی مدنظر است نهایتا به هدف ارتقای ساخت و ساز ختم می شود.

سازمان نظام مهندسی استان تهران ساخت و سازها را به صورت تصادفی چک می‌کند، آن چیزی که در قانون سازمان نظام مهندسی مدنظر است نهایتا به هدف ارتقای ساخت و ساز ختم می شود.

سعید غفرانی، رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ضرورت نظارت جدی بر ساخت‌و‌سازهای شهری اظهار کرد: اعمال نظارت یک امکان و مجوز قانونی است که وزارت راه و شهرسازی از طریق ادارات کل نظارت عالی را عملیاتی کند.

وی افزود: در قانون سازمان نظام مهندسی ماده 33 یک بخشی مربوط به فرآیند نظارت است و در فرآیند ساخت که شامل طراحی در چهار رشته است نیز ادامه دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به انتخاب یک سازنده ذیصلاح و گواهی که از وزارت راه و شهرسازی به سازنده داده می شود، تصریح کرد: ناظرینی که صلاحیتشان در رشته‌های مرتبط تایید شده باشد در اولویت قرار دارند.

غفرانی خاطرنشان کرد: طبیعی است که نظارت بحث کنترلی است که سازنده براساس نقشه‌های پیش بینی شده پیش می رود و ناظر آن ها را کنترل می کند.

وی با اشاره به این‌که ممکن است بعضی ناظرین کارشان را به درستی انجام ندهند، تصریح کرد:‌قانون گذاران باید کنترل مضاعفی را روی ناظرین فراهم کنند که این مساله در ماده 35 وجود دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران ساخت و سازها را به صورت رندوم چک می کند و اگر خطایی وجود داشته باشد و در فرآیند ساخت آن ساختمان وظایف قانونی انجام نشده باشد با آن ها برخورد می شود.

غفرانی با بیان این‌که ضرورت اجرای ماده 35 و تاثیر آن در روند کار سازمان نظام مهندسی آن است که ناظرین دقت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: آن چیزی که در قانون سازمان نظام مهندسی مدنظر است نهایتا به هدف ارتقای ساخت و ساز ختم می شود.

وی با اشاره به این‌که ابزاری که در اختیار وزارت راه و شهرسازی است هم در این مسیر حرکت می کند، تاکید کرد: همگی مقصدمان یکی است و در یک مسیر همسو حرکت می کنیم که امیدواریم نهایتا بتوانیم به نتیجه مثبتی برسیم.

وی در پایان درباره روند بازار مسکن اظهار کرد: این بازار در حال حاضر در رکود است و پیش بینی می شود که این رکود تا پایان سال ادامه یابد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93080904604
  • خبرنگار :