10نقطه شهری در کردستان مشمول طرح جامع و تفصیلی

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی راه و شهرسازی کردستان گفت: 29 نقطه شهری در کردستان وجود دارد که از این تعداد 10 شهر مشمول طرح جامع و طرح تفصیلی هستند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی راه و شهرسازی کردستان گفت: 29 نقطه شهری در کردستان وجود دارد که از این تعداد 10 شهر مشمول طرح جامع و طرح تفصیلی هستند.

«فرهاد لشکری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: از 29 نقطه شهری در کردستان 10 شهر مشمول قانون طرح جامع تفصیلی هستند.

وی افزود: برای همه‌ی شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، طرح جامع تفصیلی تهیه می‌شود که مطالعات پایه این طرح به پایان رسیده و تصویب شده و به وزارتخانه داده شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: طرح ناحیه‌ی جنوب و مرکز استان با مرکزیت شهر سنندج توسط اداره‌ی راه و شهرسازی ابلاغ شده هم‌چنین مطالعات دوم مربوط به شرق استان است که در شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است.

لشکری ادامه داد: مطالعات طرح‌های مربوط به شمال استان به‌علت مرزی بودن شهرها اهمیت زیادی دارد و مطالعات پیش نیاز آن در شورای برنامه‌ریزی مصوب شده و برای تصویب طرح به شورای عالی اعلام شده است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی تهیه و به تصویب ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌ها رسیده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: اجرای 59 پروژه در این زمینه در سنندج مقرر شده بود که تاکنون 30 پروژه در محلات هدف(کانی کوزله، تقتقان، عباس آباد و ...) انجام شده است.

لشکری تصریح کرد: طرح ساماندهی نایسر هم در دستور کار است و در ستاد توانمندسازی پیگیری می‌شود و پیش‌بینی و پیش‌نگری این طرح‌ها کاری است که باید توسط شهرداری انجام شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح مطالعات بافت فرسوده شهری نیز در 5 سطح انجام شده و 19 پروژه محرک‌زا و پیش‌تاز در این زمینه ابلاغ شده که شهرداری باید برای اجرایی کردن آن اقدام کند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌ی راه و شهرسازی کردستان با بیان اهداف این طرح‌ها خاطر نشان کرد: ساماندهی مجدد بافت‌های درون شهرها در قالب طرح‌های فرسوده و حاشیه‌ی شهرها، ایجاد بسته‌های سرمایه‌آفرینی و زنده‌سازی اقتصادی مناطق شهری و ... از اهداف تهیه و پیگیری این طرح‌هاست.

لشکری یادآور شد: مسئولیتی که به شهرسازی محول شده، با این تعداد نیروی انسانی به سختی ممکن است و نیروی انسانی موجود برای اجرای این مسئولیت کافی نیست.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ آبان ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 93080703409
  • خبرنگار :